torsdag, mars 03, 2011

DAGENS BILD - NÅGON I DIN SLÄKT

9:e bilden: Någon i din släkt

Min mamma har bara systrar... fast det är inte så bara, för det innebär också att jag har tre jättesnälla och härliga mostrar.

Den yngsta av dem är Kicki och jag var 2 år när hon föddes. Vi lekte ofta när vi var små. Ja, och bråkade en del också. Vi var lite som syskon tror jag. ;-)

Min näst yngsta moster heter Susanne. Hon är 9 år äldre än mig, så gissa vem jag alltid såg upp till?! Glömmer aldrig när hon gav bort lite av sitt smink och diverse hudvårdsprodukter till mig, Kicki och Magdalena. Oj oj, vad kul det var att få av det. Minns även att jag sov över hos henne någon gång och även det var hur spännande som helst (förutom att jag inte vågade sova i hennes rum i källaren för jag var livrädd för att älgen som de hade haft i sin trädgård under dagen skulle komma ner dit).

Sist men inte minst så har jag en moster som heter Birgitta... eller "Bitta" om man frågar William. Hon är så go med våra barn och helt klart är hon Williams stora idol. Han till och med skojar ibland och kallar sig själv för "Bitta". Sötnosen! Nej, någon snällare och mysigare moster än Birgitta får man leta efter. Hon är alltid så omtänksam och ringer även ofta och frågar hur det är.

Jag har verkligen en härlig och underbar familj och släkt - och mina mostrar är inget undantag! :-)

William tillsammans med "moster Bitta".

1 kommentar:

Lotta A sa...

Ja, vilket härligt gäng med systrar de är.....
Det måste vara hur mysigt som helst, att ha sådana goa och fina mostrar omkring sig.

Kramar till dej / Lotta