fredag, mars 04, 2011

THE ESSENCE VITAE PROJEKT

I höstas hade vi en jätteduktig fotograf på besök här, som ni säkert vet eftersom jag har lagt ut en hel del av hennes underbara bilder efter hand här på bloggen. Hon heter Juliana Wiklund. Hon har samlat ihop ett gäng fotografer som finns spridda i hela vårt land för att skapa The Essence Vitae Projekt, som främst går ut på att skapa fina minnen åt familjer där döden lurar runt hörnet. Att drabbas av cancer eller någon annan dödlig sjukdom är fruktansvärt och går inte riktigt att förklara för den som själv aldrig varit i situationen. Självklart är det också något som man önskar att ingen heller ska behöva uppleva!

Det kommer en dag då den svårt sjuka familjemedlemmen inte längre. Då kan alla minnen kännas extra viktiga. Härliga levande bilder att titta tillbaka på. Så befinner du själv i en familj med småbarn där någon av er föräldrar eller barn lever med en svår och dödlig sjukdom och vill ha fina bilder som minnen från tiden då ni alla finns här på jorden får ni gärna kontakta Juliana. Fotograferingen är kostnadsfri och tack vare sponsorer får alla familjer som kommer med i projektet även fina utskrifter av bilderna. Jag är sååå nöjd med bilderna som togs här i höstas!! Hon har verkligen lyckats fånga både vårt liv här och nu, men också mycket värme och kärlek. Tack!!!



fotograf: Juliana Wiklund, (The Essence Vitae Projekt)

9 kommentarer:

Annes sa...

Juliana är helt fantastik, vi har fotograferats av henne vid 4 tillfällen och bilderna är helt otroliga. Hon brukar komma hit till Karlskrona ett par gånger om året och ha familjedagar där hon fotar loss, det största problemet när man får dem är att välja..inte lätt.
Hoppas att ni får en bra helg och att alla baciller åker all världens väg!

Fotograferande Maria sa...

Hej Linda! När jag ser den översta bilden på dig Adam och Simon blir jag så ledsen. Bilden utrålar sån kärlek och jag vill VERKLIGEN att de här killarna ska få ha dig kvar till de bli vuxna. Jag ska fortsätta be om ett under VARJE DAG! Du måste få många år till Linda!!!

Många kramar Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Anonym sa...

Jag har sett hennes bilder tidigare och hon är osannolikt duktig. och vilket enormt bra projekt. jag kollad på hennes hemsida och bilderna har otrolig klass.

malinj80 sa...

Så härliga bilder! De e verkligen levande!
Kram

Lotta A sa...

Har varit inne och tittat på hennes foton, och de är alla fantastiskt fina.

Vilken fin ide att starta upp ett projekt som detta, att kunna erbjuda fotograferingar .För människor som lever under svåra livs öden, så som sjukdomar.

Foton är ju underbara minnen....

Kram Kram / Lotta

thile sa...

Så mye kjærlighet Linda. Underbare bilder,vakre minner for fremtiden.
Håper helgen blir underbar for deg og din familie.

Klem

Anonym sa...

ja gud så fina bilderna är, fick en tår i ögat...
Hoppas du känner dig piggare efter spa- helgen och att ni nu kommer iväg!
Ha en mysig helg, kram Annelie ♥

E sa...

Tack för att du skrev om detta projekt. Mailade Juliana och fick svar snabbt och har nu även fått svar från en fotograf som om jag fattade Juliana rätt finns i min stad.

//E cancersjuk 2-barnsmamma

Fnissi sa...

Åh, vilket fantastiskt fint initiativ!!!