måndag, februari 07, 2011

SKÖNT ATT FÅ SOVA UT

I natt har barnen sovit hemma hos sin mormor och morfar, så i morse vaknade jag inte förrän kvart över nio. Jag vaknade i och för sig till tidigt, men lyckades somna om och det var otroligt skönt att få sova ut.

Nu är barnen här. William sover middag så jag och mamma tänkte passa på att röja ur hans byrålådor med kläder. Jag skulle tippa på att hälften av alla plaggen där i är sånt som han har vuxit ur. Men det smdiiga är att det bara är att flytta dem direkt till Eriks låda och låta han ta över dem.

Igår eftermiddag var Malin m familj förbi här en sväng. Deras lille Isak fyllde 1 år i fredags så han fick sin present. Han fick en sparbössa från Cult design. De har så mycket gulligt. William har en nappburk av samma märke som han fick när han var bebis.

Isak fick hjälp av William att öppna paketet, men jag tror nog att han tyckte att pappret och snöret var roligare än innehållet.


Malin visar William vart man kan stoppa i pengar.


Erik blir lite rädd och ledsen ibland när han ser stora eller långa killar. Mikael var liiite läskig!

Igår på dagen var hela familjen, utom jag och Erik, ute på promenad. Solen sken och det var jättefint väder. Men Vättern såg riktigt iskall ut. Den sjön är ju inte direkt känd för att vara varm, men så här i februari håller den nog inte särskilt många plusgrader.

William på stranden.

Stor och liten... Adam 11 år och William 2½ år.

William, Adam och Frida (som verkligen älskar att bada och var snabb med att springa ner till sjön och ta sig ett dopp... brrr!)

För övrigt har den här dagen varit rätt lugn. Hemsjukvården var här en sväng förut och tog lite prover. Det var ju väldigt smidigt nu när de gick att ta ur cvk:n. Inga jobbiga stick för min del. De läste även av pumpen. Den funkar bra och jag är så gott som smärtfri fastän de sänkte min dos förra veckan. Skönt!!

I morgon ska jag till läkaren. Får se om jag får svar på mr-undersökningen jag har gjort av huvudet. Visserligen har jag mått rätt bra, men jag är ändå inställd på att det som vanligt mest är en massa tråkiga besked. Det brukar det ju vara!

Har även svullnat en del. Dels är det ett par fingrar på den opererade sidan som har varit svullna ett tag. Men sen har även magen och fötterna svullnat upp lite också. Förut när jag skulle ut och hämta posten så trodde jag först att jag hade fått på mig fel skor för de kändes så små. Men tyvärr var det bara mina fötter som var så svullna. De gör fortfarande ganska ont på undersidan också. :-(


Jag har även suttit och redigerat lite bilder i Photoshop. Fotograferade en busig och charmig kille (han är min syssling tror jag) i studion igår. Får se om jag kanske lägger upp någon eller några bilder här sen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Har precis börjat följa din blogg och tycker du är otroligt stark!
Var rädd om dig.
Kram, Maria.

Fotograferande Maria sa...

Hej Linda! Ringde förrut men kom inte fram. Skulle bara kolla läget. Så skönt aqtt få sova ut!! Tänker på dig!

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

SandraL sa...

Jag hoppas du kan få ett bra besked som ger dig ännu mer tid tillsammans med din familj! Trots den jävliga sjukdom är du så positiv & levande. Dina barn ska vara stolta över dig som kämpar så!

Lite styrkekramar från en av dina många bloggläsare! //Sandra

Annica sa...

Beundrar din energi, trots att du är så sjuk. Jag hoppas ändå på att doktorns tråkiga besked har tagit slut...Lycka till!

Anonym sa...

svullna ömma fötter beror nog på xelodan. Jag bodde i mina crocs när jag åt xeloda

thile sa...

Deilig med sovmorgen Linda! Du fortjener og trenger den:)
Jeg holder tomlene for deg hos legen imorgen. Du er den flotteste og varmeste mamma, med en såder sykdom! Som Sandra skriver, akkurat de ordene kan være mine: Positiv og levende.
Et herlig bilde av Lars og Erik, så gode de er, dine nære:)
Håper hevelsen vil gå ned, så du får mindre smerter.
Kjæreste Linda, jeg skal tenke på deg imorgen.
Tanker fra meg.

thile sa...

Glemte dine herlige bilder av Adam og William. så koselig med bilder av dine næreste.

Lotta A sa...

Härligt att få sova ut i bland på morgonen. Det är ju så mycket värt.

Hela jag blir gladare och piggare då......

Jättefin sparbössa Malins lille Isak fick.
Cult har ju så otroligt mycket fint i sin serie.

Hoppas det går bra hos läkaren i morgon.

Tänker på dej/ Kram från Lotta

malinj80 sa...

Tack så jätemycket för sparbössan! Roligt att det var i samma serie som nappburken han fick också. FUnderar på om jag ska se vad krukorna kostar=)
Håller tummarna stenhårt för dig i morgon!
Kramar i massor! Malin

Kristina sa...

Hej vad skönt att du fick sova det betyder så mkt. Jag tycker att du ska be som stödstrumpor och armstrumpa och handske hos sjukgymnasten De mäter upp precis och har du börjat svullna så är det för att kroppen ej orkar transportera bort lymfan.Det är jättevanligt. Jag har haft strumpor och armbandage sen i vårvintras och det hjälper. Jag tar även vätskedrivande o det är sån skillnad på svullnaden i fötter o ben sen jag fick börja med det. Lycka till i morgon kram kristina i Umeå

Annaomlivet... sa...

Oj vad jag ska krama tummarna för dig i morgon!!!!!

Synd att vi inte bor närmare... då skulle jag boka dig att fota min familj!

Kramkram