torsdag, oktober 14, 2010

VINSTLOTT + EN HÖGVINST :-)

Jag fick ett så fint kort med posten häromdagen. Det var från min "gamla" fröken som jag hade i skolan på lågstadiet. Hon var verkligen den bästa fröken man kunde ha! Så snäll, härlig, hjälpsam och bra på alla sätt och vis. Skolan jag gick i då var liten och låg på landet. Min klass var den största på hela skolan, men ändå var vi färre än tio elever.

Jag har hur många roliga och mysiga minnen som helst från åren då jag gick där. Vi var ofta i skogen och lekte på rasterna och på hösten när alla löv rasade ner från träden byggde vi kojor. Minns även att vi brukade leka vid ett träd som vi kallade Otto. Vi brukade leka tandläkare och låtsades att vi lagade hans tänder med gräs, mossa, pinnar och rönnbär. Hihi, det var tider det!

Tre lika summor = vinst!

Inuti kortet som jag fick från min fröken fanns det även ett lottpaket. Och kan ni tänka er - jag vann! :-) Ja, hela 10:- blev det. Kanske köper mig ytterligare någon minuts spänning genom att byta den mot en ny lott.

På tal om lotter så finns det ju så många olika spelsajter på nätet nuförtiden. Jag har kompisar som vunnit lite större summor på bland annat poker, men det är ingenting för mig för jag vet inte ens hur man spelar det. Får hålla mig till enklare spel som skraplotter och Bingo om jag vill prova lyckan.

Kanske skulle göra det idag för det verkar vara en sådan dag som jag har turen på min sida. Fick nämligen ett samtal från kommunen för en liten stund sedan som näst intill kan klassa som högvinst. Förslaget som vi la fram på mötet igår om hur vår situation här hemma bäst skulle kunna lösa sig verkar de ha tagit till sig trots allt. Det verkar inte längre omöjligt att få den hjälp här hemma som jag behöver. Nu är det bara politikerna som har det sista avgörande beslutet för att godkänna det hela. Tror det var nu på onsdag - så håll tummarna hårt!!

12 kommentarer:

malinj80 sa...

Vilken tur! Jag blir jätteglad om jag bara vinner 10 kronor. Då har man ju iaf inte förlorat nått=)
Vad bra att de äntligen har insett vad d et är du behöver!
Ve m blir det som kommer jobba hos dig då? Blir de Bettan eller blir det för många timmar för henne?

Tänkte hört av mig till dig i morse o ev kommit ut en sväng men Lilleman är inte riktigt piggelin. Han har lite feber o är allmånt gnällig.

Jag har förresten en tävling på min blogg igen. Man kan vinna ett presentkort från cb kids!

Många kramar Malin

Åse sa...

Vilken fin gest från din gamla fröken och skoj att det även gav en liten vinst. :-)

kul oxå att det äntligen rör på sig för er gällande hjälp från kommunen! Jag blir så glad då jag läser detta.

Kram

Jane L sa...

Ja, många bäckar små... :-) Men visst skulle man hemskt gärna vilja nååån gång skrapa fram lite större summa ;-)
Jag håller tummarna på onsdag o hoppas dom däringa politikerna kan vara mänskliga o se till så att det blir som ni vill ha det!!
//Kram

Agneta sa...

Helt fantastiskt underbart att kommunen förstår och inser ert behov och att ni har bokat er resa. Styrkekramar till er!

Anonym sa...

Angående madrass du fick låna. Inplastad låter konstigt. Be om en Optimal 5 zon bäddmadrass eller en Liljenberg mjukismadrass om du inte är nöjd med den du fixat själv. Lycka till från en
Arbetsterapeut

Magdalena sa...

Grattis till vinsterna - både på lotten och till kommunens beslut! =)

Ja, vilka härliga minnen från de första skolåren... Jag minns också allt det där och så kul vi hade. Undrar om Otto finns kvar? ;-)

Kramar från mig!

Annika sa...

Inget att förakta, rätt som det är händer det:( pengar är inget att yvas över:( bara om man kunde köpa hälsan:) men lycka till med en ny lott.
Kram

Åsa sa...

Grattis till vinsten! Ja, det verkar verkligen gå upp och ner och upp igen när det gäller hjälpen som du bara SKA ha. Tänk om du och din familj skulle kunna få lite lugn och ro också. Det önskar jag er.

Anonym sa...

Håller tummarna för en härlig semester!!

kram Gunilla N

Helena sa...

Så härligt att de verkar lösa sig med hjälpen...jag ska hålla tummarna.
Många kramar Helena

Anonym sa...

Kommunen kanske blev lite mer generösa när dom insåg att dom hade ett överskott på 8 miljoner detta året...då är det ju lite onödigt att vara girig mot svaga och sjuka kommuninvånare! /Monica

fridakarolina sa...

Härlig läsning att ni har bokat resan till NY, hoppas du och din man kan njuta ordentligt av den.

Skönt också att det verkar vara på väg åt rätt håll med lösningar från kommunen, hoppas verkligen att det inte dröjer så länge till innan du och familjen får stödet ni behöver.