onsdag, oktober 20, 2010

NÅGRA SVAR

Jag såg att jag fått lite frågor bland kommentarerna. Svarar här ifall fler av er undrar samma sak! ;-)

När åker ni till New York?
Vi åker dit den 3 november, dvs om ett par veckor. Vågar inte vänta för länge med tanke på att jag behöver igång med behandlingar.

Att leverproverna verkar hyfsade var positivt, det håller vi fast vid! :)
Ja nu var detta visserligen ingen fråga, men jag "svarar" ändå! ;-) Levern ett lite lurigt organ just när det gäller att se på värdena i vilket skick den är. Levern har stor kapacitet och läkaren förklarade att man kan t ex operera bort 80% av sin lever men ändå ha en bra funktion och bra värden. Så det är först när levern är rejält sjuk och angripen som levervärdena blir dåliga om jag förstod det hela rätt.

Finns det någon klinisk studie du kan vara med i? Nån sån som George (himlen kan vänta) är med i?
Har tyvärr inte hört något om att det finns någon eller fått frågan om att vara med i någon, men om det skulle dyka upp en studie som verkar intressant så skulle jag inte tveka att vara med i den.

Zoladex... *letar i minnet* Är inte det de med brutalstor nål? Hur ont gör det på en skala?
Jo, du minns alldeles rätt. Den är megastor och riktigt hemsk när man som jag har lite sprutskräck. Det är som att bli "chippad". :-( Jag sätter på Emla-salva ett par timmar innan jag ska få den. Fast idag råkade salvan visst vara på i hela fem timmar. Så länge fick man tydligen inte ha på den, men jag kan säga att det funkade mycket bättre och jag kände i stort sett ingenting av sprutan idag.

Vilket sjukhus är du på?
Ryhov som ligger i Jönköping. De är väldigt bra där tycker jag! Har träffat i stort sett varenda sköterska och läkare där vid det här laget tror jag... och jag vet att en del av dem läser här... så hej hej på er! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Har hört att man kan även operera levermetastaser. Är det inte bättre att begära second-opinion för att få veta om man verkligen inte kan operera din lever.
Det var bara en tanke.
Tackar för din blogg och är så glad för din skull att du ska iväg snart.
Kramar från en BC-drabbad