fredag, augusti 27, 2010

FALBYGDENS OST

I eftermiddag har vi varit ute och åkt en sväng. Behövde bara komma hemifrån lite och tänka på annat. Så vi hamnade i Falköping. Åt lunch där och sedan blev det ett besök på Falbygdens ost.




William provsmakar kex med björnbärsmarmelad.


Många ostar finns det där. Det var bl a Morfars Brännvinsost som fick följa med oss hem.

Sen var vi i Jönköping och lämnade tillbaka bilbarnsstolen som vi köpt till Erik. Det var en Britax Highway Secura, men tyvärr nådde inte stödbenet ner till golvet i vår bil (VW Caravelle). Vi bytte den mot en Be Safe iZi kid istället. Vet egentligen ingenting om den stolen för vi har bara haft olika modeller av Britax innan, men vi får hoppas att den blir bra.



Det löste sig förresten med det där tandläkar-sms:et som kom förut. Tydligen var det inte för att boka in en tid åt mig hos tandläkaren för att dra ut tänder som de hade skickat det, utan det skickades ut för att jag skulle till tandhygienisten.

Nähäpp, nu sover våra små kottar så nu blir det soffan och film!



8 kommentarer:

Mia sa...

Vilken bra ide du gav mig nu. Dit ska vi åka nån helg när vi vill hitta på något.

Du har så otroligt söta och fina barn.

Massa kramar

Lotta A sa...

Kul med en liten tripp...
Alltid skönt att slippa laga lunch själv.
Häftigt att besöka en ost affär/fabrik, och kanske testa lite ost som man vanligen inte brukar äta.

Söta foton på lille Erik!
Det låter skönt med en kväll i soffan och en bra film.

Kram på dej .

Anonym sa...

Härligt med en liten tur,det behövs ibland. Var där med för inte så länge sen. Massa olika ostar,kunde dock inte bestämma mig så åkte hem utan...hihi. Men åt en god lunch där ialla fall. Söta pojkar ni har.
Trevlig helg.

Kram S

Magdalena sa...

Alltid kul med små utflykter! Själv så har jag faktiskt aldrig varit på Falbygdens ost... Så söta bilder på de söta grabbarna! =) Kram!

Anonym sa...

Skönt att komma ut och lufta sej lite!
Håller tummarna för att allt stök med tandläkaren löser sej!Det viktigaste är ialla fall att du får den bästa behandlingen! Vi är bara så rädda om dej Linda!!
Kram Birgitta

Inger M sa...

Ja, Linda era prövningar avlöser varandra. Ingen hejd !
Det här med tanddragningarna kommer att gå bra, ska du se
Håller mina tummar som hårdast för dig !
Åh, vilka fina små killar ni har !!!
Tycker särskilt mycke om bilden nr 2 på lille Erik. Han ser så underfundig ut. Helt underbar bild !
Styrkekramar från
Inger M

Anonym sa...

Hej,
Jag hittade hit via AFF och har följt och hejat på dig i smyg. Du kanske redan har lyssnat på Tina Janssons sommarprogram i P1, om du inte har gjort det tycker jag absolut att du ska det! Jag lyssnade på podcasten häromdagen, blev berörd och kom att tänka på dig!

/Sofia

Anonym sa...

Nu har ni säkert redan hunnit testa stolen, skulle bara säga tat vi har en sån och är jättenöjda! :-) Stor o rymlig, bra med sovläge och lätt att sätta fast (när man lärt sig det!!!)