fredag, mars 26, 2010

DAGEN EFTER

Ja, idag är det lite "dagen efter"-känsla. Är ganska seg efter den långa dagen på sjukhuset igår. Fick vänta på sjukresa hem i ungefär två timmar, så klockan var närmare 23 innan jag till slut var hemma igen. När man är trött efter operation och behandling vill man ju bara hem!

Tiden medan jag låg på avdelningen och skulle ha min behandling gick hyfsat snabbt ändå. Alltså, TID tar det ju alltid... men jag hade sällskap där nästan hela tiden. Först var ju min sambo och ett par av grabbarna där och på kvällen höll H mig sällskap i flera timmar.

Har varit ute en liten sväng nu och tagit luft. Det var rätt skönt ute, men jag hade nog hoppats på lite mera sol. Den visade sig förut när jag var helt slut och låg på soffan!


Skönt att slippa den tjocka overallen och kunna ha vårjacka och galonisar!


W:s min när han tittar på vår hund Frida som busar!


En go och glad kille är han för det mesta! Han har förresten lärt sig säga "klara färdiga gå" nu... fast lite med eget uttal då... men det hörs vad han säger!

Min sambo har varit ledig ett par dagar. Nu har han och barnen åkt till stan en sväng. De ska bland annat hämta ut biljetter för att gå på bio i morgon. Smidigt när bussen stannar precis utanför huset (fast de flesta bussarna stannar tyvärr inte här utan en bit ifrån oss).





Själv har jag gått på lite "upptäcksfärd" med kameran i vår trädgård. Det ska bli så mysigt att se nu hur det grönskar framöver. Fast jag behöver nog en kurs av någon hur man sköter alla växterna. Jag vet inte ens vad alla heter! Sen får man ju se vad tiden och orken räcker till också med barnen, bröst-operationen och strålning som väntar mig framåt sommaren.





Åh, jag älskar verkligen vårt nya hus!! Vi trivs superbra här och det passar oss perfekt.

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Så härliga bilder på charmtrollet -alltid glad! =) Vi ser fram emot i morgon när vi får låna... Så skönt att ni trivs så bra i huset! Jag är också jätteglad att ni flyttat hit.
Kram!

Lotta A sa...

Det låter toppen att ni trivs så bra i ert nya hus, spännande att sen se hur våren kommer i trädgården med alla fina växter och blommor.
Kram

Lindy sa...

Vad härligt att höra ... Ser fram emot massa fina bilder från ditt liv!! Styrkekram från Linda

Marie sa...

Känner igen det där, jag såg också solen
- men orkade inte ta mig ut.
Men snart är vi på G igen!
Ha´en härlig helg oavsett väder.
Kram

Stina sa...

Har du hört talas om the Budwig diet?
3 msk linfrö olja väl mixat med 6 msk keso med låg fetthalt 2 gånger daglien. http://www.youtube.com/watch?v=RSoddptWL0s
Min mamma har cancer o vi har satt igång med detta plus färskpressad grönsaks juice 3 gånger dagligen. Har bekanta som har haft väldigt goda resultat med detta.
Värt ett försök är det ju i alle fall.