måndag, mars 29, 2010

ANTIBIOTIKA I TIO DAGAR

Det blev ett besök på jourcentralen igår... iförd tjusiga gröna Foppa-tofflor (fick inte på mig nåt annat för den där dumma tån, och gå barfota är ju lite kallt)! Har fått antibiotika nu som jag ska ha i tio dagar så jag hoppas på att snart få bukt med de där bacilluskerna. Men fy vad jobbigt det var att sitta där och vänta på att få komma in till läkaren. Jag var såååå trött!! Hade nog kunnat somna där i väntrummet.

Sen när vi kom hem och hade ätit så blev det raka spåret till sängen där jag somnade på några minuter. Fast vid halv fem i morse var jag klarvaken och har inte kunnat sova mer efter det, så det får nog bli lite vila under dagen istället. S är på förskolan, A i skolan och de två små grabbarna är hemma hos mina föräldrar... så det är bara jag och djuren här hemma just nu. Känns lite tomt, men jag vet att jag måste vila för att återhämta mig och jag HOPPAS att det går lika snabbt som efter förra behandlingen.

Här kommer några bilder på Rippe... vår lille kissemisse... ;-)







4 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Kram gumman!!!!!!

Linda W sa...

Hoppas du snart mår bättre!!!

Din katt är helt ljuvlig, jag älskar dom där fina toffsarna på öronen :) vad är det för ras? Min katt är delvis Norsk skogskatt och har också toffsar, fast inte så stora å fina som Rippes. Det är det enda han har efter den rasen annars ser han mest ut som en valig svart bondkatt. Men han är fin ändå vår lille Messi.

Kram Linda

Amy sa...

vilka coola toffsar han har på öronen :D

Unknown sa...

Hej Linda! Vet inte om du kommer ihåg mig. Vi som köpte Born To Run:)
Vi flyttade från Uppsala och bo nu i Portugal, han blev en stor fin Maine Coon som älskar springa på våran gräsmattan och promenerar på strand med oss.Tack för den otroligt katt och hoppas du kommer igång med din uppfödning igen.