söndag, november 29, 2009

MORGONDAGENS UNDERSÖKNINGAR

I morgon är det åter en dag på sjukhuset. Ska göra magnetkameraundersökning (MRT), lungröntgen och ultraljud av levern. Det som jag inte vet hur jag ska klara av är att ligga helt stilla på rygg. Att ligga stilla några längre stunder är en pina i sig när det gör ont i ryggen och fogarna, men just att ligga plant på rygg gör mig dessutom yr och illamående efter bara några få minuter eftersom bebisen klämmer åt nån blodåder. Å andra sidan - svimmar jag så kan de iallafall inte klaga på att jag inte ligger tillräckligt stilla. Tyvärr är det ju inte många av undersökningsapparater som finns på sjukhus som är anpassat för någon som är gravid. Gravida ska väl inte bli sjuka helt enkelt!

16 kommentarer:

malinj80 sa...

Du kommer klara det galant!
Du får försöka att ligga o drömma dig bort till någon varm strand o sol o bad.
Tack för fikat i dag o trevlig stund!
Kram Malin

Lotta A sa...

Jag kan tänka mej att det kommer att bli en tuff dag för dej i morgon, med denna undersökningen att då behöva ligga helt still och på rygg.
Det är ju inte det mest behagliga när man är gravid.

Hoppas att det kommer att gå fort och bra och att du slipper värk från fogar, rygg och att du inte svimmar........
Tänker på dej!

Therese sa...

Lycka till imorgon. Jag känner igen det där med obehagskänsla när man måste ligga på rygg. Inte alls skönt. Hoppas du fixar det utan att svimma.

Kram o hoppas ni har en mysig advent trots allt.

Ann-Louise sa...

Jag håller alla tummar att det går bra imorgon, både att undersökningarna inte ska vara för jobbiga och att cancern inte har spridit sig. Hoppas barnen mår bättre idag!
Kram

Mia sa...

Håller alla tummar för dig imån att det ska gå bra.

Tänk på allt som gör dig glad.

Vilka goa vänner du har som tänker på dig så du fick en kalender ändå. Vilken rolig idé att göra en kalender så med många vänner.

Kram

Anonym sa...

Ska tänka på dig extra mycket i morgon!!! Lycka till, hoppas att allt går bra!

Kram

m i l l a h . s e sa...

Hoppas mr inte tar allt för lång tid. Håller tummarna och hoppas allt går bra! KRAMAR!

Kristin sa...

Tänker på dig imorgon.
Lycka till.
Kram Kristin

Trebarnsmamman sa...

Hej!
Gjorde liknande undersökning för ganska exakt ett år sedan och undrade precis som du hur jag skulle fixa detta. Det gick alldeles utmärkt, men om du oroar dig för att få t.ex. panik kan de ge dig lugnande medel.
I alla fall så är mitt tips att hitta en så skön ställning som möjligt. Jag låg med mina armar på något knepigt sätt och det var jättejobbigt.
Lycka till! Tänker på dig!!!!!

Sara sa...

Hej hej!
Förstår att det känns jobbigt inför dagens undersökning får jag ju skriva eftersom jag sitter här mitt i natten :)
Helt underbara mysmammor det finns, de vet vad som gör en glad...
Kram kram

Ebba sa...

Håller tummarna HÅRT att allt ska gå bra i dag!! Kram /Ebba

Monica sa...

Du är i mina tankar Linda! Jag hoppas allt kommer gå bra i dag.

Annette på MysB sa...

Ser på antalet besökare idag, att det är fler än jag som undrar hur det gått.

Håller tummarna för att allt gick bra.

Kram

Fam. Stenman sa...

Vi finns med dig! Kram i tusentals!

Sanna m S,B och J sa...

Har tänkt på dig hela dagen. Hoppas så att det gått bra!
Kramar,
Sanna m Sacharias mfl.

Fotograferande Maria sa...

hej! Hoppas det inte var för långsamt i dag. Har tänkt på dig mycket. Kram Maria