tisdag, november 03, 2009

HJÄLP, TÄNK OM MAN SKULLE BLI FARMOR NÄSTA ÅR

I min släkt har vi varit flera som blivit ganska mammor tidigt. Min mormor var t ex bara 35 år när jag föddes, men det är ändå rätt så stor skillnad att få barn när man är 17-18 år mot att få det när man bara är 11 år.

Läste nämligen om en flicka i Bulgarien som blivit mamma vid endast 11 års ålder! Stackars tjej. Att själv få en bebis när man själv bara är ett barn kan inte vara lätt. Själv säger hon att "Det känns konstigt att vara mamma och ha en bebis. Nyss lekte jag med leksaker, men hon är min nya leksak." Hoppas verkligen att hon får mycket hjälp och stöd av sina föräldrar, för bebisar kräver bra mycket mer än en docka. När man tröttnat på att leka är det liksom inte bara att ställa tillbaka den i hyllan.

4 kommentarer:

Anne, anness design sa...

Oj, stackars tjej. 11 år. Vid tio fick jag min första flickcykel minns jag. Hoppas att hon får mycket hjälp och stöd.

Eva-Marie sa...

Läste också om den unga tösen. Inte är man mogen att bli mor så tidigt. INGEN borde ens tänka på barn förrän man tagit studenten...

Lotta A sa...

Det nog ingen dröm situation, att bli Mamma när man själv är ett barn.

Själv hoppas jag det dröjer många år innan jag blir Mormor/Farmor.

Det är ju otroligt viktigt att barnen får växa upp och sen kunna njuta av sin ungdom och tonårstid med allt vad det innebär , än att behöva ta ansvar för ett litet barn och behöva bli vuxen alldeles för tidigt.

Hoppas ni får en härlig dag!
Kram

Anonym sa...

maste kolla:)