måndag, september 07, 2009

DET TOG TID PÅ VÅRDCENTRALEN

Inte nog med att man fått sitta och vänta i diverse telefonköer på morgonen. När vi kom till vårdcentralen fick vi vänta en bra stund både där och på apoteket. Läkaren kunde inte till 100% säga vad A:s utslag berodde på, men förmodligen någon form av allergisk reaktion. Fick en läkartid via telefon på torsdag så vi får se om det blivit något bättre tills dess. Han skrev ut en kortison-salva som ska smörjas på ett par gånger om dagen tills vidare.

Själv passade jag på att fråga efter nån mer medicin för min huvudvärk. Att vara gravid och ha migrän är ingen rolig kombination! Hade ont i tre dagar förra veckan och nu har det kommit tillbaka igen! *suck* Så nu fick jag Dexofen som jag ska kombinera med Alvedon. Får se om det hjälper något.

2 kommentarer:

Lotta A sa...

Inget vidare med all huvudvärk, hoppas denna kombination av medicin kan göra susen .........

Tina sa...

Jag fick dexofen i slutet av gravidteten med Lyckeli. De hjälpte bra tycker jag, och hoppas det ska funka för dig med. Kramar