måndag, september 07, 2009

SÅ VAR DET NY VECKA IGEN

Det är otroligt vad veckorna går snabbt! Lite senare i denna veckan kommer ungefär hälften av graviditeten vara avklarad. Det känns både roligt och lite läskigt på samma gång. Ser fram emot bebisen och på så sätt är det ju skönt att tiden går fort, men samtidigt känns det lite kusligt hur snabbt ena graviditetsveckan efter den andra passerar. Det känns på något sätt lite overkligt att vår familj inom ett antal veckor kommer bestå av ytterligare en person.

Sparkarna och rörelserna där inne i magen känns bara mer och mer för var vecka som går. Jag har nu fått flera sparkar som synts och känts utanpå magen. Häftigt! Fast ännu har inte min sambo lyckats tajma in och känna efter precis när bebisen fått in de sparkarna.



Idag har jag spenderat en stor del av morgonen i telefonkö. Min store kille A som är 10 år har fått utslag som kliar. När jag till slut kom fram till sjukvårdsupplysningen så tyckte hon att jag skulle ringa till vårdcentralen så att de kunde titta på utslagen och se ifall det rörde sig om något smittsamt eller någon allergisk reaktion. Så det blev till att ställa sig i en ny telefonkö (fast på vårdcentralen ringer de ju upp en när det är ens tur så man behöver inte sitta där i telefonen och vänta). De har nog en hel del att göra nu när folk oroar sig för svininfluensan för så här långa telefonköer brukar det inte vara!

2 kommentarer:

Sofie sa...

Oj, redan halva tiden. Vad fort det går!
Vad mysigt att du kan känna sparkar, det blir ju lite mer påtagligt då att det verkligen bor nån där inne.

Lotta A sa...

Hoppsan , snacka om att tiden bara springer i väg .Tänk att det redan är halvtid........!
Spännande och mysigt nu när det börjar att bli mera fart i magen.
Kram kram