söndag, februari 15, 2009

UNDERBAR DAG I SKIDBACKEN

Vilken härlig dag det har varit!! Soligt, snö på marken och några minusgrader. Vi har spenderat eftermiddagen i Knaggebo där vi har åkt skidor. Jag räknade ut att det var tre år sen sist jag hade på mig ett par slalomskidor. Började med ett par åk i barnbacken och sen blev det ett åk i "stora" backen också. Jag kan ju säga att min stil där nedför backen inte är mycket att hurra över. Haha, säkert nån som kan få sig ett gott skratt! Det bjuder jag på.

A har inte heller åkt så mycket slalom innan, men efter att ha varit i Knaggebo både igår och idag så klarade han sig bra i både backen och liften. Barn lär sig ju så fort! (man själv däremot glömmer fort)


A i skidbacken


W fick nöja sig med att sitta i vagnen och kika.


Sixten solar sig och blev ompysslad av en massa folk som ville gosa och klappa.

En riktigt underbar dag har vi haft. Hemresan var däremot lagom kul. W fick för sig att skrika HELA vägen hem! Vi stannade när vi hade kommit halvvägs för att kolla ifall det var nåt i blöjan eller om han var hungrig. Det var nog nåt annat för han bara flinade när jag försökte amma honom och sen när vi fortsatte köra så vrålade han igen! Han hade väl helt enkelt ingen lust att åka bil.

På tal om bil... jag är numera INTE ägare till nån Ford. Fick den såld nu i veckan. Har med andra ord ett problem mindre. ;-) Okej, den bilen har fyllt sin funktion och inte krånglat så värst mycket under alla de år som jag haft den. Men den senaste tiden har vi INTE varit riktigt sams bilen och jag. Det är ju lagom kul att ha packat in alla barn, djur, vagn och en massa grejer - och sen när man vrider om nyckeln så händer det inte ett skit! *suck*




Igår vad jag och hämtade hem en kattunge. Jag vet, ni tycker väl redan att vi har galet många djur?! ;-) Men hur som helst... jag har ett katteri och den här sötnosen är tänkt att bli vår nya avelshona så småningom. Hon är kaxig, orädd, kelig och social... en riktigt härlig katt med andra ord!



Vi var även en sväng i Töreboda igår och hälsade på J, P och S. Det var ett bra tag sen sist vi sågs, men det var jättekul att ses. Fick god mat, mumsig fika och 100% underhållning för W (vad är väl bättre än en 4-årig tjej som vill visa bebisen ALLA sina leksaker *s*).







Vilken TUR jag har förresten. Jag har vunnit en Levi's body från Pippilotta till W inne på Bambis blogg. Snygg han kommer bli, eller hur?! :-)


(det är den vita bodyn med slipsen som W ska få och den här bilden är lånad från Bambis blogg)

Inga kommentarer: