tisdag, februari 03, 2009

TISDAGKVÄLL

Nu är det tisdagskväll och det kommer inte bli någon sen sådan. Det känns som det kommer bli rätt lätt att somna sen när jag lägger mig, för jag är rätt trött. W har blivit förkyld så han har sovit dåligt. Han har börjat hosta också, så lagom när han somnat börjar han ju hosta så att han vaknar. Det känns tyvärr som även jag håller på att bli förkyld. Det gör ont i halsen och i kroppen och jag känner mig tung i huvudet. Får hoppas att det inte blir nåt av det.

Igår kväll hade jag Me&I-party här. Det var jättetrevligt och kläderna var fina! Jag bjöd även på en Snickerskaka och receptet på denna goda (men kanske inte särskilt nyttiga) kaka kommer här. Det går väldigt enkelt och snabbt att göra den i och med att man inte behöver ha den i ugnen.

Snickerskaka
1 burk jordnötssmör
2 dl sirap
1 dl socker
1 dl kokos
1 tsk vanillinsocker
10 dl corn flakes (helst K special)
blockchoklad (eller annan choklad) till garnering

Gör så här:
Blanda jordnötssmör, sirap, socker och vanillinsocker i en kastrull. Rör samman och koka upp. Häll därefter i kokos och flingorna (jag tog vanliga corn flakes som jag krossade). Bred ut smeten på bakplåtspapper i en långpanna. Bred sedan smält choklad över. Ställ kakan kallt 1-2 timmar och skär sedan ut små bitar.

I söndags var jag, M, barnen och hundarna ute och gick en sväng. Vi tog en tur till Rävafallet på Hökensås. Promenaden dit var inte särskilt lång, men när vi kom hem igen hade vi varit ute i ca 2½ timmar, så en massa frisk luft fick vi.
Hade kameran med mig så ett gäng bilder blev det.


Grabbarna poserar framför kameran.


Fin Vätter-utsikt.


Rävafallet på Hökensås


Sixten och Astro


A och S springer ute på gärdet.


Emellanåt var det ganska tunga steg när tröttheten föll på.


Vad har S fått syn på?


Jo, en massa hjortar! (Sixten fick också syn på dem och skällde som en galning)


Lille A...


... och store A! ;-)


Igår var jag och fikade tillsammans med ett par tjejer som jag pluggat tillsammans med. En av dem fick en dotter i början av december. Otroligt söt och charmig var hon!

Idag har jag jobbat en stund. Det blev bara ca 1½ timma, men det gick hur som helst bra. Trivs jättebra med att vara mammaledig, men det är kul att jobba lite också!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Oj vilket smaskigt recept! Man blir så sugen på en sådan go kaka. Den får man väl testa på nån gång.
Hoppas du inte blir sjuk...jag har varit dålig i två dagar men idag känner jag mig piggare tack o lov. Det är tydligen många som drabbas av detta...kram Johanna

Fotograferande Maria sa...

HEj! Hoppas inte du blir sjuk. Fina bilder som vanligt!! Jag visade kläder idag och det blec över 13000 kr!! :) Kram MAria

malinj80 sa...

Hej. Hoppas att du klarar dig från förkylning. Tack för att det inte blev några bilder på flugsvampen. Du får gärna mejla mig de på killarna och hundarna. Kram Malin.

Mindi sa...

Meeeen så vackra kort!!!!
Men nu hänger jag inte med... hade både du och Maria party i går eller var det samma????

Kram kram
M I N D I

Anonym sa...

ne men är det inte min favorit brorson anton jag skådar=)ser ut som ni haft en skön dag på bilderna=)kram angelica