lördag, april 12, 2008

APRIL-VÄDER

Men vad är nu detta?! Igår var det riktigt härligt väder ute. Soligt och ganska varmt. Idag snöar det för fullt!! Riktig tråkig slasksnö som säkert inte kommer ligga kvar mer än nån dag. Snacka om april-väder! Opålitligt som bara den. Men ska man se nåt positivt i det hela så känner jag knappt av min trista pollenallergi idag, som tyvärr varit rätt jobbig de senaste dagarna.


A och hans kompis har varit ute och gjort små snögubbar som de kraschat.

Själv har jag ett lagom roligt projekt. Håller på att röja ur ena förrådet. Helt makalöst vad mycket skräp man samlar på sig. Av allt som fanns där inne blev det till slut en enda flyttkartong med grejer som var nåt att ha. Det blev fem fulla sopsäckar med sånt som åker i containern och sen blev det ett par kartonger med grejer som sonen och hans kompis ska ha en "loppis" med sen utanför mina föräldrars lanthandel. Blir säkert ännu mer grejer sen som de kan sälja, för fler förråd finns det här som ska röjas ur.


Skräp, skräp, skräp... nä, nu är det slut på mitt "ekorr-liv". Man kan inte spara på allt!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Nu påminde du mig - jag måste ju röja i uthuset...hm hade nog bara förträngt det.

Hälsningar Maud