Idag har sonen feber och fortfarande ont i örat, så vi ska till vårdcentralen i eftermiddag. Han har ju inte gått en enda hel vecka i skolan sen efter jullovet, utan dragit på sig ena bacillen efter den andra. Så det är bäst de får kolla upp honom.
Själv ska jag iväg och jobba om en stund, men det blir bara halvdag idag.
------------------------
kl 18:45
Vi var på vårdcentralen förut. Läkarn konstaterade att han åkt på en rejäl förkylning och att han har vätska bakom båda trumhinnorna (+ att det var lite rött), så det är nog därför han hör lite dåligt. Han måste vara hemma och ta det lugnt nu tills han är helt frisk + gärna några extra dagar.
Och hemma mycket har han ju varit. Förra veckan var det dessutom sportlov, så lång sammanhängande ledighet har han haft. Men antagligen har han bara blivit väldigt infektionskänslig efter den rejäla penicillinkuren han åt runt nyår. Det togs även en massa prover för att som läkarn sa "utesluta så inget annat ligger bakom infektionerna", men förhoppningsvis så visar de inget konstigt!
Hoppas han snart blir frisk igen för det är inte alls roligt att se honom krasslig jämt och ständigt! :-( Han missar ju mycket i skolan också.
5 kommentarer:
Du är utmanad
Hoppas ni får ordning på bacillerna! Lämna dom på vårdcentralen, vetja!!
Oj stackars Adam att vara krasslig en sån längre tid. Jag hoppas för er allas skulle att han snart blir frisk som en nötkärna igen.
Så jobbigt før honom att vara sjuk så ofta, hoppas att han snart blir frisk och førblir det!
((Kramar))
Hoppas vekligen han piggnar till nu under helgen på måndag är de ju party!! Jobbigt om den stackarn är krasslig då, I kommer ju å hälsar på honom då... Förresten behöver du mer folk...
Kramar
Skicka en kommentar