Så var det helg igen då. Skönt! Solen skiner där ute så det är riktigt fint, men tyvärr blåser det som bara den. Fast inte riktigt lika blåsigt som igår kväll. Då var det mer eller mindre storm! Alla dessa stormar... tycker det har varit en väldigt blåsig "vinter" i år! Har hängt ut tvätten idag för första gången i år. Får se om vinden torkar den eller om den blåser iväg nånstans...
Här blir det en lugn helg. Bänkar oss framför melodifestivalen ikväll. Har precis lyssnat igenom bidragen, men det är svårt att säga vem som vinner efter bara en genomlyssning och det är ju inte hela låten man får höra på nätet. Det var väl inte så jättemånga där som känns som nån vinnare i Eurovision song contest direkt, men jag gissar på att BWO är en av de som tar sig till finalen (deras låt låter ungefär som deras låtar brukar *s*).
För övrigt så behöver jag städa och röja här i helgen. Sonen behöver ta det lugnt och friskna till. Han är feberfri idag, men hostar och snorar en massa! Han roar sig framför tv-spelet just nu. Köpte ett annat, bättre begagnat, Playstation 2 till ett bra pris häromdagen för hans gamla krånglade lite emellanåt. Bland annat ville det inte läsa av skivorna med blå baksida. Nu är det väl i och för sig inte jättemånga spel som HAR blå baksida, men det finns ett och annat barnspel som har det. Sen så gick det inte kolla på dvd-filmer i den heller.
Till detta nya ps2 ingick även ett par spel, men de hade 18-årsgräns. Sonen tyckte att jag var jätteorättvis och dum som inte lät honom få spela dem, för hans ena kompis får minsann det. Men jag tror nog det finns en anledning till att åldersgränsen är satt till 18 år och vad jag kunde se på spelens baksida gick de mest ut på att skjuta ihjäl folk. Nä, såna spel blir det inte här så det ligger ute på tradera nu tillsammans med hans gamla spelkonsol.
Åh vad tröttsam min ena katt är. Hon löper och hennes jamanden är inte av denna värld! Det är ju så taket lyfter sig! Hon borde egentligen inte löpa nu för hon äter p-piller. Vi har ju haft ett par kullar här nu så jag tyckte nästa kan få dröja lite. Men det tycker tydligen inte hon! Tydligen ger det soliga vädret henne vårkänslor... :-(
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar