måndag, februari 25, 2008

ME&I PARTY

Ikväll har jag haft Me&I-party här hemma. Det var trevligt. Jag shoppade ett par plagg, ett till mig själv och ett som jag ska ge bort i present. Nu ska jag snart krypa ner i sängen. I morgon ska jag till högskolan. Kursstart i utomhuspedagogik. Så det blir en ganska kort dag, bara 8:30-11:30. Skönt! Särskilt med tanke på att sonen fortfarande är lite krasslig och hemma från skolan och själv börjar bli så smått förkyld jag också.

Här kommer även ett utlovat recept på kolapajen jag bjöd på ikväll. Tyvärr har jag ingen bild på den för det mesta gick åt (kvar finns bara en liten kladdig bit som jag tänker mumsa i mig i morgon *s*).

KOLAPAJ

pajdeg:
100 g smält margarin
3 dl mjöl
2 msk socker
1 krm salt

Blanda ingredienserna och tryck ut degen i en pajform. Nagga pajskalet med en gaffel och ställ sedan in den i kylen ca 30 minuter. Grädda i ca 15 minuter i 200 grader.

kolafyllning:
3 dl vispgrädde
1 dl socker
1 dl sirap
2 msk kakao
100 g mörk choklad

Koka alltsammans på svag värme i ca 20 min. Häll det sedan i pajskalet. Låt svalna. Serveras med grädde. Själv tycker jag att pajen blir som godast om man gör den dagen innan den ska ätas.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Jag läser DIN varje dag :) Tack för igår och recceptet!!! Köpte du inget till Adam? Jag köpte strumpor och ett hemligt plagg till Josef. Vad köpte du till dig själv?? Kram / Maria