måndag, februari 26, 2007

JULESNÖ (ett par månader för sent)

Snö kan ju vara mysigt (åtminstone på julafton)... men hallå, nu räcker det tycker jag! Fåglarna hör man kvittra här emellanåt som om det vore vår, men när man tittar ut är det fullt av snö och våren känns avlägsen. Kollade in vädret för de närmaste dagarna och det ska bli snö, snö, snö! Och jag som vill ha vår, vår, vår...!



Jaja, kanske lika bra vintern håller i sig lite till. Hittade nämligen en vinterjacka i garderoben igår som jag köpte till A i november men som jag helt hade glömt bort! :-) Tänk om jag kunde hitta en femhundrig eller två nånstans också som jag glömt... men det lär väl inte inträffa kan jag tro...

Idag har jag jobbat. Det var ganska lugnt. Vi var nämligen nästan lika många personal som barn på förskolan. Efter lunch åkte jag iväg på ett matrådsmöte där det bland annat pratades om fetma bland barn. Hela 25% av kommunens 4-åringar är överviktiga. Det var mycket mer än jag trodde. I vårt hus är det inte barnet utan snarare jag och katten Berit som skulle behöva gå på diet ett tag... men jag har just ätit kladdkaka och henne hittade jag i säcken med Kitten-foder, så vi får väl skylla oss själva att vikten inte pekar nedåt... ;-) Min son är däremot är smal som en pinne... som en fiskpinne för det är mest det han lever på för tillfället!

I morgon blir det skola igen för A, för idag är han äntligen feberfri och förkylningen är lite bättre. Igår kväll fick han nässelutslag i ansiktet. Typiskt nog lagom tills han skulle sova. Det kliade en massa så det tog en bra stund innan han somnade.

Nu ska jag göra honom sällskap i soffan. Det är Americas Funniest Home Videos... A:s favvo-program nr 1!

2 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

KUL att du har en blogg!!! Lägger den i favoriter :) Kram / Maria

Mindi sa...

Jag undrar lite om du har någon eller om du kan göra en liten banner så att jag kan länka till dig? :)

Visst är det trist med all snö... så dags nu liksom. ;) Men det var likadant i fjol, snön ville aldrig sluta komma ( eller falla eller vad man säger...). :(

Jag vill ha VÅR!!!!

Kram kram