tisdag, februari 27, 2007

HISSA Å DISSA

Idag tänkte jag försöka mig på att hissa och dissa som de gör på radion om morgonarna, på Rix Morgonzoo. Lyssnar alltid på dem när jag åker till skolan på tisdagsmorgonarna. :-)

Tänkte börja med att dissa... och det jag vill dissa är SURTANTER!
Jo, för idag när jag kom hem ringde telefonen. Det var från ett ställe där jag beställt tyg. De ringde för drygt nån vecka sen och sa att tyget hade kommit nu. Jag frågade om det gick bra att ta det nästa gång jag hade vägarna förbi, men berättade också att jag inte har nån aning om när det blir och att det kunde dröja lite. Så om de ville kunde jag ju åka extra för att hämta det. Men de svarade att det var ingen panik utan jag kunde ta det nästa gång jag skulle dit. Hur som helst så har jag tänkt åka dit nu på fredag eftersom jag ändå åker förbi där då, men nu ringde det en tant därifrån idag och frågade skitsurt om jag skulle ha tyget som väntade på mig? Men hallå, hade det varit så himla bråttom kunde de väl sagt det i telefon?!! :-(


Men nu över till hissa... och idag vill jag hissa MJUKA HÄNDER!
Jag har nämligen varit på ett ljusparty ikväll och fick prova en helt underbar kräm där som jag smorde in händerna med. Händerna blev verkligen alldeles silkesmjuka! Och det är de ju tyvärr inte hela tiden nu på vintern efter många handtvättar och mycket utevistelse på jobbet. Hade inte alls tänkt köpa den först, men den funkade ju faktiskt och händerna blev hur lena som helst... så en sån fick det bli!
Det fanns såklart massor med fina ljus där också som doftade gott. Tyvärr låg priserna ganska högt... inte riktigt i klass med ikea-ljus med andra ord... ;-)

Inga kommentarer: