tisdag, mars 08, 2011

LITE PIGGARE IDAG

För första gången på säkert en månad kan jag faktiskt säga att jag känt mig lite piggare idag. Ja, allt är ju relativt förstås, men jämfört med den senaste tidens näst intill förlamande trötthet så har det varit något bättre. Fast nu närmar sig kvällen och jag kan inte säga att jag hoppar och skuttar runt direkt, utan det blir nog sängen ganska tidigt.

Strålningen gick bra idag också. Om inte annat så gick det fortare än igår när jag kom in. Idag var det bara att spännas fast, hamna i rätt läge, få de där sekunderna av strålning och sen var det klart. Den totala tiden i strålningsrummet var max 10 minuter. Det som tar längst tid är att ta sig till och från sjukhuset.

För övrigt så svullnar jag lite här och var. Skulle tro att det är pga cellgiftskuren, sjukdomen i sig, men även för att jag äter kortison. Värst är händerna och magen. Lite jobbigt. Ser mer eller mindre gravid ut. Får även rejält ont i magen emellanåt och mår allmänt kass. Fötterna verkar tack och lov ha klarat sig lite bättre efter den här omgången cellgifter. De mer eller mindre dubblade sin storlek efter den föregående och jag var jättesvullen ända upp till knäna. Kunde knappt få på mig mina skor ens. Fick dessutom blåsor under fötterna, men det har inte dykt upp några heller nu, tack och lov.

I eftermiddag har vi ätit semlor. Det är visst "semmel-dagen" idag. Fast det känns ju egentligen inte så speciellt med tanke på att semlor på många ställen börjar säljas redan strax efter jul.

Goda semlor från Landhs konditori i Mullsjö.

Simon och Adam hugger in på varsin semla. Adam är fortfarande hemma från skolan pga förkylning och feber som inte vill ge med sig.

William var lite skeptisk, men Erik åt sin bit semla med god aptit!

"Lillbus" busar med pappa.

"Storbus" William! :-)

William och Erik leker i sitt kök.

Erik är på bushumör!

Att köra bobbycar är roligt.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder och härliga killar! Så underbart att du mår lite bättre! Det går ju ialla fall åt rätt håll. Ser fram emot att få följa med dej på fredag och träffa de små älsklingarna!!
Kram från moster Birgitta

Jane L sa...

Så skönt att du känt dej lite piggare idag :-) Guld värt! Härliga bilder på alla dina grabbar... Kram

"Hopp och kärlek" sa...

Vad skönt att höra Linda. Strålningen kommer gå jättebra. Håll ut! Vad mysigt med semlor. Jag var en trist hustru idag som missade att ta med det hem. Men semlor är ju lika gott i morgon ;-)

malinj80 sa...

Skönt att du känner dig piggare!
Vilka fina bilder på grabbarna bus =)
Nu blev jag ju jättesugen på semlor!
Hade inte varit fel alls!
Kram på dig!

Anonym sa...

underbara bilder som vanligt och trevligt att höra att du mår bättre. skönt att det gick bra med strålningen.

berit sa...

Skönt att du mår bättre! Ljuvliga bilder på familjen. :)

Anonym sa...

Bloggar inte Lars längre?

Anonym sa...

Vad du är duktig Linda
och vilka fina bilder!


marianne

Jag är Elisabeth sa...

Jag älskar att se bilder på din "levande" familj. Jag känner med dig hela vägen, det tror jag du förstår. Vi har aldrig träffats men det känns som jag kan känna varje andetag på något sett. Våra liv speglar varandra hela tiden.
Förhoppningsvis kommer jag iväg till Mösseberg 27 mars. Är inte det lite i dina trakter?
Nattikramen från Elisabeth

Camilla sa...

Blir så glad att läsa att du mår lite bättre.
Mums med Landhs semlor:)

Mamma Mima på Landet sa...

Underbart att höra!
Förstår att det måste va jobbigt att köra fram å tillbax hela tiden!

Jag bara älskar bilden på W! =D Den får mej att le! Underbar!!!

Vi åt också semlor idag. =)

Kram/Mima

äppelblomman sa...

Vilka underbara bilder på dina söta grabbar! Så där härligt varam bilder som man bara blir sååå glad i hjärtata av att se på!
Skönt att hör att du mår bättre fina du!
Krmara K

Lotta A sa...

Så glad jag blir att höra att du känner dej lite piggare....
Så härliga bilder på alla era fina grabbar.

Kram Lotta

Anonym sa...

Fina bilder! Ta hand om varandra! Man kan bara göra så gott man förmår, mer kan ingen kräva. Ni är en jättefin familj ju och du är en riktig kämpe!

Kristina sa...

Gläds med dig att fått känna dig lite piggare. Varje sån stund är värd allt. Så fina bilder på barnen så fyllda av liv och glädje. Fortsätter och ber för dig och hela familjen om ork att fortsätta kämpa och att hitta vila i det svåra
Kram Kristina I Umeå

Suss sa...

Det ser ut som de ar väldigt roligt tillsammans de små killarna. Underbart söta!

Marie-Louise sa...

Du har så fina barn!

Linda sa...

Vilka härliga bilder :)