tisdag, februari 15, 2011

CELLGIFTER PÅ TORSDAG?

Lagom när vi andra börjar repa oss från magsjukan får William tillbaka sin. :-( Han blev ju sjuk natten till i lördags, men så kom det tillbaka på måndagkvällen. Om det nu inte är så att han har åkt på nån annan jobbig bacillusk. Han har kräkts och varit allmänt hängig, stackarn! Men under eftermiddagen har han blivit piggare och piggare, så jag tror och hoppas att det är på väg över nu. Ikväll har han även fått i sig lite mer att äta och dricka.

Lille sjuklingen ligger och sover på soffan med sin älskade "Ninni".

Vi andra som blev sjuka natten tills igår har däremot repat oss hyfsat. Bara det att jag varit väldigt trött idag och jag hade även lite feber nu ikväll. Den där febern verkar lite envis för alla barnen har haft det idag. Ja, utom Adam, för han är den enda i familjen som klarat sig undan smittan. Håller tummarna för att han slipper! Det vore kul att kunna göra något roligare på lovet än bara vara sjuka.

De ringde mig från Onkologen idag. Egentligen var det meningen att jag skulle åkt in idag och visat upp mina fötter för läkaren och även börjat med mina cellgifter, men jag ringde dem igår och sa att vi är magsjuka och att det kanske var bättre att skjuta lite på det. Så troligtvis blir det på torsdag istället.

Jag vill gärna komma igång med Xeloda-tabletterna eftersom jag faktiskt mådde rätt bra under förra behandlingen och en del av mina värden blev bättre. Ja, det var bara mina fötter som bråkade lite då och blev ömma, svullna och fick några blåsor. Men de har blivit bättre nu! Fast klantiga jag råkade dra ut en låda lite för långt nu ikväll när jag skulle ha påslakan till Eriks säng och vart tror ni den träffade? Jo, rakt på min stortå där jag fick ett par blåsor som håller på att läka och där nageln dessutom har gått av lite för långt ner. Aj, det gör fortfarande rätt ont!

På tal om smärta så sänkte de förresten dosen i min pump igen igår och planen är att sänka den ytterligare i morgon om allt verkar gå bra. Vore väldigt skönt om jag kunde bli av med pumpen ett tag för den är så stor otymplig. Dessutom vet jag inte om det är nåt fel på min. Den käkar verkligen batterier! Idag tjöt den igen så att jag fick byta, fastän de bytte dem i torsdags när de bytte kassetten.

18 kommentarer:

Annica sa...

Snacka om maximal otur!
Kunde ju tycka att lådan och allt annt kunde dra dit pepparn vä....

Jane L sa...

Stackars liten då! Hoppas nu att all feber försvinner o att ingen mer blir kräksjuk igen. Håller verkligen tummarna att Adam klarar sej nu när han har sportlov :-)
Det lät väldigt ont det där med tån *ajaj* Dom är ju väldans ömtåliga o det gör ju så förb... ont.
Håller tummarna att inget annat kommer ivägen nu för fortsatta behandlingen på torsdag! Kram

thile sa...

Ajaj, for din fot... Vondt.
Håper Adam slipper undan.
Lille William, krya på seg!
Tenker på deg, klem fra meg♥

Anonym sa...

Hej hoppas bacillerna försvinner nu,se till att inte ge pojken nåt hårdsmält.Se till att ha avslagen
cocacola hemma.Det är effektivt.
Så ordnar det sig med dina små sötisar. Jag hoppas även att din jävla sjukdom viker sig och att du får fortsätta ditt liv med de dina.
Skickar massor av energi och kramar till hela familjen.

Annica sa...

Goa lillkillen! Kärlek som förälder....jag vet!

Lisa sa...

Krya-på-er kramar till hela familjen!!

Kram Lisa

thile sa...

Jeg sender mange tanker og krya på og ha det godt til hele din familie - kjærlighet♥

Anonym sa...

kanske...kanske du kan tillfriskna.....???


marianne

Mamma Mima på Landet sa...

Stackare lilleman! =( Låter precis som när Inez fick det! Det var varannan dag. Jätte konstigt!
Hoppas det gick bra me tån! *aj*
Uffes ena stortå har två naglar. Den är jätteläskig tycker ja! Det vart så att den delade på sej när han en gång för hundra år sen tappade en byrå på den.

Kram!

Anonym sa...

kristina

Linda tänker på er hela familjen var dag, ja ofta flera gånger per dag.Är in och kollar så jag ser du mår hyfsat bra,hoppas din fortsättning blir fin med...O vilka fina barn kan bara inte se mej mätt på dem kramar om alla. men räcker armarna :-D

Lotta A sa...

Stackars lille William att åka på det igen....:-(
Tycker så synd om honom.
Hoppas att han snart är piggelin igen.

Tycker så synd om dej med , som oturligt nog fick en byrå-låda på din onda fot/tå......


Tänker på dej
Kram från Lotta

Anonym sa...

Du är mamma till fyra barn, så du har väl sannolikt varit med om alla varianter, men jag vill ändå säga att jag själv har upplevt att magsjukan bitit sig kvar och liksom kommit och gått under någon vecka.

Fråga hemsjukvården om du inte kan få sådana där papperslakan med plastbaksida att lägga under det vanliga underlakanet, så behöver man inte sanera HELA sängen utifrån och in om det skulle vilja sig illa och en hulkning hamnar på fel ställe.

Det är verkligen jobbigt när magsjukefarsoten härjar, så jag känner med dig!

Hälsningar

Monica

Berit sa...

Sympati och medlidande i stor portion!
Jag har själv Xelodapåverkade fötter och vet verkligen hur ont det gör när man stöter i tårna eller foten.
Kram kram!

Unknown sa...

Hoppas William kryar på sej snart och att dina fötter bättrar på sej!
Vad gulligt att han har ett gosedjur som heter "Ninni", min son har ett gosemarsvin som han själv döpt till "Ninne" :)
Kram

Anonym sa...

Hejsan Linda!
Tänker på dig o din familj <3
Tänkte också passa på o fråga om din mans blogg, har han lagt ner den igen?

<3 <3 <3

Marie sa...

Vilken sötis som ligger och sover i soffan!! Är "Ninni" ett kaningosedjur? Min son hade också ett gosedjur när han var liten som han kallade "Ninni", då han inte kunde säga kanin...(gosedjuret var en kaninsnutte)

Hoppas han kryar på sig och att din fot gör mindre ont!
Kram på er!

Mikaela sa...

Hoppas du kan få dina cellgifter snart, o att du kanske kan få bli frisk. Tycker du e stark som inte ger upp, och orkar vara hemma med familjen.

Ludmilla sa...

Linda det är ju fantastiskt att man kan sänka dosen i pumpen! Cellgifterna har verkligen effekt!