onsdag, januari 12, 2011

HAR VARIT FEBERFRI IDAG

Idag vaknade jag utan feber och dessutom har den hållit sig borta hela dagen. Såna dagar gillas skarpt! Lite huvudvärk dök upp under förmiddagen, men gick bort efter lite Ipren. På förmiddagen hade jag besök av sköterskan från hemsjukvården. Hon läste av morfinpumpen och bytte även nålen till den. Det kändes som att den hamnade bra, men sen varenda gång som den skulle droppa in lite smärtstillande i min kropp så sved det till som bara den.

När jag kom fram till sjukhuset för att få strålbehandling så hade de längre köer där än vanligt. Då passade jag på att gå upp till onkolog-mottagningen en sväng och se om någon kunde hjälpa mig att sätta dit en annan nål till morfinpumpen. Kände att jag omöjligt skulle klara av ligga stilla med den som satt fast då eftersom den sved så mycket att jag ryckte till varenda gång.

 I eftermiddag har vi varit ute på en liten promenad. Det har snöat en del i natt så det är verkligen alldeles vintervitt där ute.

Jag tillsammans med alla mina grabbar utom en (Adam).

William tyckte att den här bilen var riktigt spännande.

Att fånga vår 2-åring på bild är inte det allra enklaste!

Det blir mest suddigt!!

Jag tog även några bilder ute i katt- och hundgården där våra fyrfota varit ute en liten stund om dagarna. Men jag tror nog att de längtar efter sommaren då det inte fastnar snö i pälsen under tassarna.



Oj oj vad trött jag är nu!! Det känns som jag skulle kunna somna direkt om jag stänger mina ögon, vilket jag var väldigt nära att göra medan jag strålbehandlades förut idag. Hoppas bara inte att detta är ett tecken på att feber-eländet ska komma tillbaka igen, utan att jag får fortsätta att må rätt så bra.

34 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Linda!

Man blir verkligen varm av lycka när du har dina bra dagar!

Kramar

Lizen

PS Fina bilder - som alltid

mariahelena sa...

Vad skönt för dig o slippa feber idag! Vilka fina bilder på dig och familjen, och tjusig kisse!! Vi har tre norska skogkatter, de påminner lite om eran katt...mysigt med bomullstussar, så härligt o gosa med dem :D Hoppas du får fortsätta må bra! Kramar/ Maria

Unknown sa...

Jag beder för dig Linda

Kristina sa...

Kära Linda inte konstigt om du rä trött du har ju gjort jättemycket idag, bara att vara ute tar på när man är ovan.Sen ger strålbehandlingen en ofantlig trötthet,det är då min erfarenhet.Jag orkade knappt lyfta armarna o kamma håret. Hoppas verkligen att du får fler fina dar. Så kul att denna dag varit en bra dag Kram Kristina i Umeå

malinj80 sa...

Att jag inte tänkte på o ringa när vi åkte o hämta bilen! Men det får bli en annan dag!
Skönt att du mått bra!
Kramar Malin

Rimfolina sa...

Så härligt det låter att du har haft en feberfri dag! Verkar som att du har känt dig rätt OK även om du fått köra "pumpen" några gånger. Hoppas att febern håller sig borta!! Kram.

Benita i finland sa...

Oj, sån söt familj ni är, både katter hundar och människor. Du ser så fräsch ut på bild, så man skulle inte tro att du går där med morfin pump och allt.Du är nog en otrolig människa Linda. Önskar dej och din fina familj allt gott.

Annika sa...

Vad glad jag blir när jag får läsa att du har haft en feberfri dag. Så kul att se bilden på dig och din familj ute på promenad. Jag unnar dig/ er verkligen det. Hoppas nu att inte febereländet kommer tillbaka, så du får vila skönt ikväll och ladda inför morgondagen.
Styrkekramar från Annika

Annica sa...

Härligt att höra att du fått en bra dag tillsammans med din familj. Hoppas verkligen att du får jättemånga fler! Kramisar.

thile sa...

Åh, så herlige bilder:-)
Jeg har tryllet, så du skal bli feberfri ikveld.
Herlig hai lue til William=)
Håper du fikk byttet smertenålen, så det ikke skal svi så mye. Stakkars deg, det er ikke godt.
Sender deg masse styrke!

Klem

Sophia sa...

Åh vad skönt att du orkade komma ut en sväng!!! Och Rippe ser ju så underbar ut, vilket lejon!!!

Therése sa...

Overallerna som killarna har är väldigt snygga. :)
Vi hoppas att du får ett helt gäng med pigga dagar nu. Kram!

<3 <3 <3

Karlskronamamman sa...

Vad skönt för dig att du fått vara fri från febern! Hoppas det håller sig så nu!
Vilka fina bilder du hade lagt upp i tidigare inlägg!!
Kram på dig!

Anonym sa...

Bästaste Linda !
Så skojigt att du (jag törs knappt skriva det ) mår bättre. Heja dig jag önskar dig en frisk och cancerfri kropp. Du är så söt och rar alla dar på bloggen. Nu håller vi alla tummarna för att det goda fortsätter !!!!!!!!!!!
Kramar Kristina

Youngmi sa...

Hoppas att feber INTE kommer tillbaks! Håller fingrar och tår för dig!

Anne sa...

Gud så glad jag blir att ni kommit ut hela familjen!

Det är dom stunderna som är så oerhört värdefulla, att få vara tillsammans och glädjas åt barnens lek och upptäckter.

Kram till både dig och Lars!

Anniepie sa...

Hej på dig! :) Kikar in via annas blogg! Härlig vinterbild på hela fina familjen utom adam då! :) Hoppas att det gick bra på strålningen och kämpa på vännen! Kramis ♥

Anonym sa...

Kul att du går med på att bli fotograferad i alla fall i tidningen, fast du inte gillar det :).

Jag hoppas du fattar hur otroligt snygg du är!

Kram Linda

Anonym sa...

wow, va glad jag blir, en bra dag för dig ♥
Hoppas du är feberfri imorrn oxå!!!
Kram Annelie ♥

Ossie sa...

Åhhhhh!
Jag blir så glad så glad!!!
You made my day!
Var rädda om er och njuuuuut!
Kram Åsa

äppelblomman sa...

Såå underbart att se dej ute i de vackra vintervädret!!
Skönt att äntligen få slippa febern!!
Stor kram K

Anonym sa...

Nu håller jag tummarna för feberfrihet och för bra dagar framöver, så att din ork ökar med febervilan Ps som vanligt underbara bilder :D

Fru Söderlund sa...

Härligt att du varit feberfri! Det är underbart med bra dagar men lite vemodigt att koma ihåg hur man egentligen ska må.

Jag har en långhårig bondkatt som har en mormor som är norsk skogskatt. Vi har jätteproblem med hans päls! jag försöker borsta men det ärliksom inte lönt för så fort han går ut och blöter ned sig och springer i skogen blir han tovig igen. Har du något tips på vad jag ska göra? Nu försöker jag klippa bort de värsta tovorna men då ser han inte klok ut.

Kram!

Fnissi sa...

Vad härligt att febern gett sig! Håller tummarna för att den nu håller sig undan! KRAM

Anonym sa...

Hej.

Jag hoppas att du får flera sådana dagar!
förässten,vilken ursnygg kisse du har,den oranga.Jag älskar den färgen på katter.
Mvh.Helen.

Anonym sa...

Du är en hjältinna.

Jag kan inte ens läsa dina inlägg då dom smärtar för djupt.
Jag önskar dig styrka och sluta aldrig hoppas.

Tänder ett ljus för dig och din familj i kväll.
Fuckingjävlacancer.

Anonym sa...

Skönt med promenad, fin bild. Du är fin.
Kram

Anonym sa...

Vad härligt o läsa att febern är borta:) Underbara kort på Dig o de dina. Hoppas att febern släpper greppet nu så du får dina behandlingar..Kram från Annika

Unknown sa...

Ni verkar ha haft en mysig dag, det är ni värda!! Fina bilder tycker jag också!

Hoppas att du mår bra imorgon med!! Linda, du är bäst! Min förebild!!

Trollmor sa...

Vad glad jag blir över att läsa att du har haft en bra dag! Hoppas det blir många fler nu!
Och katten, vilken skönhet! Hade en liknande förr. Det är så man blir sugen på att skaffa en ny. Har inte haft katt på flera år nu eftersom min man var allergisk. Man saknar att ha en hårboll att gosa med ibland.
Imorgon ska jag ut och köpa tidningen, med skräckblandad förtjusning. Vet ju att det kommer vara så bra och så ledsamt.
Men som min mormor alltid sa man får vackra ögon när man gråter. ;)
Kramar Helen

Anonym sa...

Måste bara fråga var Du köpt den fina gråa "haj"mössan?

Lotta A sa...

Det ser ut som ni har haft en underbar dag.
Härligt att du kände dej lite piggare.
Ni är så fina alla i familjen!

Kram Lotta

milla sa...

Hej Linda, följer din blogg varje dag och tårarna kommer varje gång. Min sambo o mina barn säger till mig att jag inte ska läsa den om jag inte kan läsa utan att bli ledsen, men jag kan inte låta bli. Det du råkat ut för är ju det man fasar för som småbarnsförälder. Jag tycker du är enastående o otroligt stark. Jag jobbar själv inom vården o ser hurdan ork folk har då de är sjuka ,så jag vet att du verkligen kämpar för att orka så mkt som du gör med familj mm. Jag hoppas på ett under för din skull. Kramar Camilla.

Camilla sa...

Vilke söt kisse =) Och fina bilder på familjen =)