måndag, november 01, 2010

HÖSTLOV

Idag började barnen sitt höstlov. Skönt för dem att vara hemma och ta det lugnt och slippa passa skolbussen på morgonen. Adam och Simon har lekt precis hela dagen (eller just "leka" får man visst knappt säga när de blivit 11 år *s*). Det är så kul att de båda kommer så bra överens trots att det faktiskt skiljer hela 4½ år på dem. Men de är ganska lika i sättet och har ungefär samma intressen. Bråkar gör de i stort sett aldrig!

Jag råkade även lova Adam förut att jag skulle vara med och spela Guitar Hero. För en gång skull gick det ganska bra. Men det berodde säkert mest på att jag körde på något enklare läge där man inte behöver använda alla knapparna. Adam spelar de låtarna som är svårast och går snabbast. Han är helt otrolig och fingrarna rör sig hur snabbt som helst där på gitarren! Jag har själv försökt spela samma låt som honom någon gång, men då stängdes spelet av efter fem sekunder för att jag var för dålig.

Fingrarna rör sig i raketfart när Adam spelar Guitar Hero.

Adam tog en bild på "mamma Rockstar". ;-)

Jag var iväg till apoteket förut och hämtade ut mediciner så att de räcker sen när vi är iväg på vår resa. Den totala summan blev endast 5:-. Än en gång har jag lyckats komma upp till frikort!

Nu ska vi baka scones!

9 kommentarer:

Åsa sa...

Rock on Sister!

Jane L sa...

Haha, ja det är tur att det finns en "light" version på guitar hero. Annars skulle det ju inte ens vara kul för oss som inte hänger med i svängarna :-)

Anonym sa...

Glöm inte att ta med ett intyg på engelska om du har med dig starka mediciner. Önskar er en jättefin resa!

/Jeanette

Anonym sa...

Jag vet- det är verkligen svårt att spela gitarr och jag fick en också en väldigt ocreddig roll när barnen körde som mest. Hoppas att du hinner ladda lite inför din resa.

Anonym sa...

Åh kul med gitarren:) Och vad fint foto på dig! Har givetvis varit inne och röstat på mama.
Kram till dig och din fina familj, Elin A.

Tant Janet sa...

Visst är det kul att spela det med barnen??
Hoppas verkligen att ni får en toppenresa! KRAM

äppelblomman sa...

Du ser så otroligt pigg ut!!
(Ja det var synd att jag inte hann med att vara med på tävlingen... En annan gång kanske;-))
Stor kram K

kerstin sa...

Lycka till nu Linda på din resa Ha en trevlig resa sköt om er
ta hand om er glöm vardagen för et par dagar
kram kram kerstin

Anonym sa...

Så fin bild på dig Linda så vacker!

Kram malin