måndag, oktober 18, 2010

VILL NI SE EN PRINS?

Jag känner en prins. Ja, faktiskt! En riktig sådan. Nästan iallafall. Han är en katt som jag har fött upp. En röd tjusig Maine coon-hane. Hans goa matte är så snäll att hon skickar över fina bilder på honom emellanåt. Det är så roligt att få.

S*Firetails Rockin Rio, men som kallas för Prinz, och som siktar på att bli Grand Internationell Premier (han har bara ett par cert kvar till denna titel, alla våra tummar och tassar hålls för att han snart kommer att få dem).

Alla de katter man har fött upp har ju varit ens små bebisar. Här är Prinz när han var en liten busig kattunge. Underbart söt, eller hur?!

Nej, jag har inte klippt hans morrhår. Det fixade hans kära mor. Hon tyckte väl att han var lite för busig.



Måste även visa hur otroligt duktig hans matte är. Hon har nämligen byggt en så fin klösmöbel åt honom och hans kattkompisar. En riktigt rejäl, stabil och dessutom snygg klösmöbel. Du har tur du Prinz som får leva som en riktig prins! ;-)

15 kommentarer:

Annelie sa...

Jag hoppas det blir kattungar här hemma strax före jul. Nadine har lovat att ta hand om dom då Hilda är "hennes" katt. Hoppas dom blir lite långhåriga.Dina katter är verkligen jättefina.
Kram Annelie

Anonym sa...

Det var ett klätterträd värdigt en prinz det!!!

Lotta A sa...

Åh, vilken tjusig och stilig kisse!

Jag kan tänka mej att det måste vara mycket roligt. Att få veta hur det går för dem ,när man sen säljer dem vidare.

Kram Lotta

Johanna sa...

Vacker kille :-)

>Jag har själv två katter, men bara till sällskap. En birma o en blandras, skogskatt/perser.

Unknown sa...

Så söt. Här hemma har vi också en Prins. Fast han gillade inte utställningar så det får vara.
Kram

Anonym sa...

Katter har själ. Katten är det ljuvligaste som finns på jorden! Katter har allt!

Anonym sa...

Katter har själ. Katten är det ljuvligaste som finns på jorden! Katter har allt!

Anonym sa...

så underbara katter! Jag och min son träffade main coon på en kattutställning för ett par år sen och vi kan inte glömma dessa underbara stora katter! Han säger att han ska ha en sån sen när han har egen lägenhet! Har alltid älskat katter, det är nåt speciellt med dom ! Annika

Fotograferande Maria sa...

Hej Linda! MinnsSå väl fina rippe som kattunge. Jag vill också ha sol och värme! Kram Maria

Anonym sa...

Jättefin kille! Är så svag för röda katter och paddor. :) Själv har jag en liten uppfödning av NFO.

Anonym sa...

Fantastiskt vacker katt <3
Gillar också stora katter, äger 2 skogisar. Mor och dotter.
Har du tagit många kullar ?
Kram Lotta.E.

Inkan o Ligan sa...

Tror att mitt inlägg försvann?! Det händer ibland.
Jättefin är kissen iallafall.
Skrev förra gången att även jag har en fin Prins hemma.
En ståtlig coonis.'Kram

Gozzi sa...

Stilig Pisse!
Har själv två maine coone, en rödtabby hona och en svart smoke hane, båda väger drygt 6,5kg och är åtta är.
Sedan har jag en perser kattpojke som är blåtabby på sex månader.
Älskar katter!

Anonym sa...

Linda,

underbar katt. Du får mig att vilja köpa en Maine coon:)

Hm... nu fnyser Mozart, min brunmaskade Birma!

kram,

Catarina

Anonym sa...

Mitt inlägg måste ha försvunnit. :( Skrev i vilket fall som helst att han är jättefin! :) Är sjukt svag för röda katter och paddor. Har själv en liten uppfödning av NFO.

Kram, P