måndag, oktober 04, 2010

HAR STRÅLAT ETT AV MONSTREN

Nu har jag fått min behandling. Strålbehandlingar känns inget särskilt medan man ligger där. Det var mest ryggen som gjorde ont pga den stenhårda britsen (ingen skön tryckavlastande madrass där inte). Själva strålbehandlingen mot höften gick rätt snabbt, men den totala tiden på sjukhuset blev lite längre än jag hade räknat med. Det var något med inställningen för min behandling som krånglade så vi fick sitta i väntrummet ett tag. Som tur var så hade jag min kompis Maria med mig, så vi satt där och pratade och tiden bara rusade iväg. Den har ju en förmåga att göra det när man har trevligt eller roligt. :-)


Ni har väl köpt ett rosa band? Av 25:- går hela 24:- till bröstcancerforskningen. Vill ni skänka pengar direkt till detta kan ni även göra det via min rosa bandet-insamling till Cancerfonden.

Efter sjukhusbesöket hämtade jag William på dagis. Han var sist på sin avdelning, men tro inte det gick särskilt lätt att få med honom hem för det. Nej, han ville visa mig alla roliga leksaker och hade nog gärna stannat en timma till. Men som förskollärare vill man ju gärna hem när man jobbat klart så jag tog mitt arga lilla bi och gick. ;-) Fast hans humör vände snabbt när han såg att Maria hade med sig sina båda pojkar.

Hade bara varit hemma en liten stund när Magdalena och Hugo kikade förbi. De hade med sig en  present till mig från Tilda som är 8 år. Jättefina teckningar och en liten grej som hon gjort i slöjden. Åh, gulliga Tilda!! Tack snälla! :-)

Sen satt vi och fikade en stund. Det är ju Kanelbullens dag idag. Det har blivit dåligt med bak här hemma, men i frysen fanns min mormors jättegoda kanelbullar med äpple i.


Måste nog fråga min mormor efter receptet. De här bullarna är världens godaste!


Kanelbullens dag... eller var det chokladbollens dag? ;-) Hugo föredrog chokladbollarna!

Det gör rätt ont i min höft just nu, så jag kan dessvärre inte säga att strålning ger omedelbar smärtlindring. Fast det trodde jag i och för sig inte heller. Tvärtom kan jag få mer ont de närmaste dagarna. Hoppas bara att det blir bättre så snabbt som möjligt så vi snart kan boka en resa. Fick ett sms från Polisen idag om att passen redan är klara. Ska bli så underbart att för någon vecka byta ut cancerresan mot en härlig semesterresa! Cancermonstren lär väl dessvärre hänge med som passagerare vare sig vi vill eller ej... eller kan man kanske skicka iväg dem med ett annat plan? Sibirien nästa??! ;-)

För övrigt vet jag inte vart den här dagen tog vägen. Den har rusat iväg med raketfart...!

17 kommentarer:

Jag är Elisabeth sa...

ha ha ha, håller med dig. Skicka monstren till sibirien. Skicka med mina monster med samma plan som dina monster så kan de ju parta tillsammans.
Nattikramen

Anonym sa...

Ingen bör gå igenom detta helvete. Alla små vardags problem bli obefintliga när jag läser om dig och din situation. Kämpa på. Styrkekramar

Anonym sa...

Hej Linda !
Närståendepenning kan din man ta ut nu och när de dagarna är slut så brukar det inte vara några problem att få bli fortsatt sjukskriven av husläkaren.
Jag jobbar inom ASIH och så fungerar det för våra patienter och närstående.
Har inte ni rätt till bostadsbidrag om ni båda är sjukskrivna ?
Om du är inskriven i hemsjukvården så brukar de ha kurator/samtalsterapeut som kan hjälpa hela familjen. Vet att det är jätteviktigt inte minst för barnen och din make för att de ska må bra i sina fortsatta liv.
Du är så tapper och kämpar så mycket för dina rättigheter nu när du bara borde få umgås med din fina familj.
Styrkekramar till er alla.

malinj80 sa...

Ja, skicka dem till Sibirien, ska kanske starta en insamling till biljetten?
Har packat in Zinkbaljan i bilen så jag svänger förbi dig i morgon förmiddag efter Bvc!
Kram

Anonym sa...

Åh, det låter som om du haft en relativt bra dag. Har ni bestämt än när och var resan ska gå? Kram Christina

Anonym sa...

Jag har precis börjat läsa din blogg och måste bara säga att du har en fantastisk förmåga att skriva, jag kan inte sluta läsa!
Kunde jag trolla skulle jag trolla bort ditt cancermonster!!
Jag önskar dig allt gott av hela mitt hjärta och hoppas att strålningen snart minskar smärtan i din höft och ni får en riktigt skön semester!
Varm kram
Maria

netha sa...

Bra köp en enkelbiljett till Sibirien, där fryser de ihjäl.
Va bra att Maria kunde vara med dig idag, alltid kuligt med lite sällskap.
Äschan, jag glömde att det var kanelbullensdag, vi får ta den dagen imorgon.
Hoppas nu allt löser sig med hjälp och en bra madrass till din säng. Konstigt det har blivit i Sverige, att det skall vara så illa att man inte får vara sjuk utan att slåss för att få hjälp, det är faktiskt skrämmande.
Massor med kramisar

Anonym sa...

Hej Linda!
Jag har skcikat ett mail till dig angående Temperamed säng!! Hoppas du läser dina mail och att jag har skcikat till rätt adress!!

Mvh Elin

Malin hejdenberg sa...

Hej linda! låter som dina dagar e fullspäckade, gör ont att läsa att dessa jäkla monster har bombaderat din kropp så hemskt.. men skönt att ni ska ut och resa, kul att ni unnar er det! stor kram från Malin
( Elins lillasyster )

Fotograferande Maria sa...

Hej vännen! TACK för idag! Nu ligger det bilder på dig i strålningsmaskinen i min blogg :) Du ser så pigg och fräsch ut jämfört med en trött 40+ som mig ;)
Du har visst länkat till mig idag har haft nästan 300 unika besök jämfört med mina 70 annars hi hi
Hoppas du får en god natts sömn nu!!

kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Anonym sa...

Vilken fullspäckad dag.
Sitter här och hoppas att du ska få mindre ont och att ni kan göra en liten resa!
Varma kramar Helena

Johanna sa...

Skönt med fina vänner omkring dig, vänner är så värdefulla!!!

Härligt att det trots allt blev en ganska mysig dag, bortsett strålning och cancermonster.

Stor kram

Anonym sa...

Hej, all styrka till dig! Du är en fantastiskt människa. Vi är så många som tänker på dig och din familj varje dag, extra griper du kanske oss som har barn i dina barns åldrar.

Lägg gärna ut receptet på kanelbullarna:-)

Stor kram
Jenni

Eva Blixman sa...

Tack! :o)
Tillsammans kan vi göra skillnad.

Jag vill också passa på att önska dej all lycka till!
kram Eva

Jenny sa...

Självklart har jag köpt rosa bandet!
4 st än så länge :-)
ett på jobbjackan, ett på "fin"-jackan ett på väskan, och ett på M´s jacka ;-)

Annica sa...

Jo, skicka de elaka cancermonstrerna till Sibirien!! Och njut så gott det går...men även om du ska sova bort hela semestern får du kanske göra det i solen och en roligare miljö!? En miljö där dina nära och kära inte har vardagskrav på sig...som mamma tror jag att det är en ganska skön känsla att se familjen avslappnad!?

marianne sa...

Nu har även jag börjat läsa din blogg!