söndag, oktober 31, 2010

FASTSPIKAD I SÄNGEN?

Vad svårt det är att ta sig ur sängen på morgonen. Är trött, men det är också som att någon har spikat fast en i sängen. Det känns så. Har ett ställe ner i ländryggen och mot ena höften där den ena spiken sitter! Ja, inte på riktigt såklart, men som sagt så känns det nästan så.

Ligger och försöker samla tillräckligt med ork för att ta mig frukost. Är faktiskt hungrig och har känt mig hungrig flera dagar nu! Det är bra, för det går lite lättare att äta då. Men vågen pekar ändå fortsatt neråt. Ytterligare något kilo minus sen sista läkarbesöket.

Nä nu vill lille Erik ha lite underhållning här. Det har han velat sen kvart över fyra i morse då han vaknade pigg som en lärka. Hans pappa fick till slut gå upp med honom för att han inte skulle väcka sina syskon. Inte helt enkelt att få småbarn att förstå att klockan har ändrats till vintertid. Erik somnar runt kl 19-20 och sover sedan ett par gånger på dagen så han borde inte vara SÅ extremt morgonpigg tycker man! Dessutom sover han ganska oroligt och vaknar flera gånger varje natt och är ledsen. Kanske fler tänder på gång (han har fortfarande bara en enda och tandköttet känns ganska svullet)? Eller kan det vara en bebis sätt att reagera på situationen här hemma?! Att jag är sjuk och inte mår bra? Det känns som vi alla här hemma lider av sömnbrist just nu. :-(

14 kommentarer:

Josefin sa...

Här kommer en uppiggande KRAM!

Jeanette sa...

Hej Linda!

Ja det är lite ansträngande med morgonpigga barn. När vår dotter som nu är drygt 1 år var 10 månader ändrade vi så hon bara sov en gång per dag istället för två gånger. Det gick väldigt bra att ändra då hon är en pigg krabat. Hon sover fortfarande lite oroligt men blir alfrig klarvaken, men hon sover längre på morgonen. Så om det funkar kan ni ju prova och se om det räcker med en sovstund per dag.

Kram på er
Jeanette

Anonym sa...

Hej! Det är jobbigt med morgonpigga barn om man själv inte är morgonpigg. Att lillkillen sover oroligt kan hänga ihop med att han är prematur (det var en sån sak som vi blev "varnade" för på neo).

Hoppas att ni får en riktigt härlig resa.
Kram Christina

Caroline Engvall sa...

Jag har precis hittat din blogg, men ville bara skicka MASSOR av styrkekramar. Fantastiskt att få ta del av ditt fina liv på det här sättet. Du är en stor förebild - och jag beundrar dig gånger tusen.

Sofie sa...

Har just besökt din blogg för allra första gången, men defintivt inte den sista! Har lagt till dig bland mina favoriter. Du är en stark och fantastisk kvinna, tack för att vi får ta del av ditt liv!
Många kramar,
Sofie

Åsa sa...

Åh, det där känner jag igen. Skickar härmed lite gäldje, energi och styrka! Kram.

Ann-Sofi Hultin sa...

Hej.
Hoppas att det inte gjorde något att jag tog bilden på dig och sonen med Årets MAM. La ut den på min blogg och bad alla mina läsare att rösta på dig!!!
Kämpa på KRAM

malin sa...

Hejsan, fin blogg, kolla gärna in min där jag för tillfället skriver om hur jag & min man träffades, hur de gick från att jag var livrädd för han till att bli hans fru & mamma till hans barn som 19 åring :) <3

Lena sa...

Inte för att jag har så mycket energi idag, har inte gjort något annat än lösa korsord och nu storkok med mustig nötfärsgryta, men jag skickar det jag har! Kram

Anonym sa...

Hej Linda!
Nu har jag varit inne och röstat på dig! Självklart ska du vinna och ha en fantastisk kväll här i storstan.
KRAM från bloggläsaren Eva

Anonym sa...

Jag kan lite föreställa mig om hur du har det...har själv utslitna höftleder, som ständigt värker svårt! Förstår att din värk är värre, men har iaf lite hum om hur det känns.
har oxå röstat på dig...kan man göra det flera ggr eller?
Kram Siss

Nikki sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
äppelblomman sa...

Ja det där känner jag igen...
Skickar över massor av styrkekramar till dig!

M sa...

Många kramar till dig!!! Här har vi oxå en minsting som är alldeles för morgonpigg, men tanken har slagit mig med, reagerar småttingar på att allt inte är som "det ska" hemma med sitt sätt? Med tanke på att det varit annorlunda här med,(men inte jämförbart med hur ni har det) och lilleman här har varit allt annat än den glada skitungen han egentligen är sista tiden.