fredag, oktober 08, 2010

CAFÉ KÄRNEKULLA?

Jo, som jag skrev tidigare idag så kom det förbi en budbil på förmiddagen med ett stort paket. Jag hade mina aningar om vad det kunde vara där i och det visade sig att jag hade rätt.



I den stora lådan fanns det en Tassimo kaffemaskin från Bosch som kommer få gå varm här hemma under ett par veckor. Nu är jag personligen ingen större kaffedrickare, men jag är gift med en som verkligen ÄLSKAR kaffe! De flesta av mina vänner dricker också kaffe. Men jag behöver inte deppa för det. Nej, Tassimo kan nämligen fixa en kopp varm choklad åt mig!

Förutom själva kaffemaskinen så följde det med lite olika kapslar till den...


Med hjälp av dessa kapslar kan man med ett enkelt knapptryck fixa Espresso, Latte Macchiato, Cappuccino, mellanrost kaffe, mörkrost kaffe och Marabou chokladdryck.

Det är som att ha sitt egna lilla "café" här hemma!

På den medföljande tavlan kan man visa sin egna "unika kaffemeny".

En kopp varm choklad i höstmörkret... Mmmm...marabou!! ;-)

Min mamma, make och de vänner som varit här idag intygar att kaffet var riktigt gott! Får se om jag också kan lära mig att gilla det. Å andra sidan kan jag fortsätta dricka mitt te för jag såg att jag kommer få en ordentlig påfyllning i skåpet med just detta. Var inne på Johanna Toftbys blogg häromdagen och tävlade om 50 paket Twinings Lady Grey tea - och jag vann!! Hjälp, det är verkligen hur mycket te som helst! Nu mina kära vänner får ni komma förbi och hjälpa mig att dricka upp det.

För varje sålt paket Twinings Lady Grey tea går 2,50 till Rosa bandet i kampen mot bröstcancer.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som det har varit en bra dag! Härligt!
Hoppas ni får en skön helg!
Kram till hela familjen!
Längtar efter de små busfröna...kommer förbi en dag!
Birgitta

Amanda sa...

önskar dig o hela familjen en riktigt fin helg..kramar

Jane L sa...

Åh, en sån skulle gå varm här hemma oxå :-) Hoppas du haft en bra dag! Kram

Anonym sa...

Fick du den billigare i utbyte mot reklam på din blogg? Pernilla W gör ju ofta så med allt från olika produkter till resor...

Linda sa...

Anonym: Nej, har bara lånat hem den ett par veckor mot en recension här på bloggen. Vill jag behålla den så skulle jag tro att det är till ord.pris.

Lotta A sa...

Så himla trevligt med en kaffe maskin.Kul att kunna bjuda sina vänner, på något utöver det vanliga.
Stort grattis till din te vinst.
Kram Lotta

Anonym sa...

Åh en sån skulle man ha..smidigt.. Ha en toppen helg och sköt om dig!
//Anette

Jenny sa...

Ser frem emot en recension :-) Är väldigt sugen på att köpa en sådan till oss själva i julklapp!!

Ova sa...

Det finns te till den också!

Ann-Louise sa...

Kul med Tassimo - vi köpte en sån för bara någon vecka sedan efter att jag läst om den i Bambis blogg. Har bara testat en typ av kaffe än så länge men tycker det är kanon att det är så smidigt. Ska nog köpa till ett paket kapslar med choklad imorgon och testa också :-)

Frida sa...

Teet är helt supergott!!! Kanske man ska köpa ett lager för hela vintern;)

jensten sa...

Å va nice! Drick lite åt mig med tills vi ses ;-) kram