tisdag, oktober 26, 2010

BEBISPLAGG FÖR VUXNA?

Nä, nu är det dags att sova. Slocknade visserligen en stund i soffan, men nu hoppas jag att det blir några timmar till i sängen. Det känns som jag har lite sömn att ta igen. Har just tagit kvällsdosen mediciner... någon tablett för skelettet, någon för att min cancer är hormonkänslig, ett par smärtstillande mot värken i kroppen (ryggen, axeln och bröstkorgen) och så ett par Panodil för halsen. Jag har fortfarande lite ont på högersidan i nederkanten av bröstkorgen som jag låg vaken för i natt. Det har kommit och gått under dagen.

Den här "gubben" har jag precis svalt.

Jag vet att några av er som läser här har eller har haft bröstcancer precis som jag. Tänkte höra om det är någon mer som får ta en spruta var 4:e vecka som heter Zoladex? Och i så fall, är det någon mer än jag som får fullt av utslag runt där sprutan har tagits? Första gången jag fick sprutan trodde jag att jag hade fått några myggbett, men nu har samma "myggor" varit på besök i fyra omgångar så jag börjar nog mera tro att det är någon form av reaktion på sprutan. Frågade dem på sjukhuset om detta sist när jag var där och de hade aldrig träffat någon innan som reagerat så mot den.


Nu över till något helt annat. Häromdagen pratade jag och en kompis om att vissa bebisplagg såg så himla sköna ut att man nästan önskar att de fanns som vuxenplagg. Hihi, vet ni vad - det finns! Kolla här vad jag hittade. OnePiece Jump in! :-)

10 kommentarer:

Annica sa...

Gillar din medicingubbe!! Ogillar att det är din vardag!=(

anna sa...

Snygg medicingubbe, synd att det inte är godistabletter vi äter...Jag snor iden till min blogg. Såg din intervju, väldigt rörande. Jag kommer rösta på dej!
Kramar Anna

Yvonne sa...

Vilken kul medicingubbe! Men inte lika kul att behöva ta dom :(
Men de kläderna vore nåt att gå och ranta omkring i..om ingen såg en.. Kram!!

Anonym sa...

Vad lustigt- jag såg den där dräkten också alldeles nyligen och kände mig riktigt sugen. Det är ju som en överkurs till mysbyxor och slapp tröja.

Anonym sa...

Många kramar till en helt fantastisk mamma & fru. Såg inlägget på expressen. har varit inne & läst några ggr. Har inte kommenterat innan. Ha en underbar resa till NYC. Det är en fantastisk stad. Några vänner kom hem igår fr staden. De tipsar om takbaren på rockefeller center. En enorm utsikt över staden. Vid ground cero finns ett outlet m mkt fint till bla barn. Handlade en massa fint till mitt brorsbarn sist jag var i staden. Tänker på dig!! Många, många kramar Malin

Sippan sa...

Gullig medicingubbe men magen blir säkert inte så glad, hoppas det hjälper i alla fall.
Har du provat morfinplåster som "bas" för att inte behöva ta så mycket tabletter för smärtan? Kram

Okki sa...

Jag fick oxå ta zoladex sprutan, men sen valde jag att operera bort mina äggstockar...
Så nu behöver jag inte ta sprutan mera. Men kan inte komma i håg att det kändes nåt speciellt efter sprutan. Men å andra sidan är det så länge sen jag slutade med den. Tog den sista i Mars så det kan ju hända att jag inte kommer i håg det.
Styrkekramar Okki

Lisa sa...

Jag är lite avis ibland på sonen som har så fina kläder. Babykläder är så mjuka och härliga och har alltid så glada fina färger! Men någon sparkdräkt vet jag inte om jag vill ha :)

Viktoria sa...

Några utslag vill jag inte påstå att jag får av Zoladex, men däremot ett blåmärke som nästan är brunt.

Visst är det märkligt att sjukhuset aldrig hört talas om några biverkningar när man frågar om det.
Jag får ju även Herceptin och mår inte så bra av det. Frågar man på sjukhuset ser de helt ovetande ut, den enda biverkan de verkar känna till är hjärtsvikt (ovanligt tack och lov). Men när jag sedan hör mig för i mitt nätverk, eller mitt nätverks nätverk. Då visar det sig att många har samma problem som jag.

Stor kram

Viktoria

anna sa...

Hej Linda! Jag får oxå Zoladex men har inte fått några utslag. Det kanske är bedövningsplåstret du får det av. Kram Anna