tisdag, september 07, 2010

SMART LÖSNING FÖR KÄLLSORTERING

Ikväll har jag varit på vattengympa med bröstcancerföreningen. Det var både roligt och skönt. Det känns bra att det finns ett sätt att motionera på utan att jag får mera ont i kroppen än jag redan har. Att bättre på sin kondition och stärka musklerna kan ju aldrig vara fel.

Min snälla kompis Magdalena skjutsade mig idag och under tiden medan jag var där skulle hon åka en sväng till IKEA. Hon skulle bland annat köpa en väska på stativ där man kan slänga papper, plast och annat skräp. Eftersom vår lösning här hemma har varit en simpel ful papperskasse så frågade jag om hon kunde köpa en sån åt oss också. Allt som kan underlätta när man källsorterar är ju bra! :-)


DIMPA - väska för källsortering (99:- på IKEA)

4 kommentarer:

Lisa i Mullsjö sa...

Den ser ju riktigt smart ut!! vad är priset på en sådan??
Sköt om dig!
Kram

Fru Söderlund sa...

Åååh! En sån vill jag ha! Jag bränner iofs allt papper men min man veckopendlar=mycket oläst post. Så kommer han hem, läser posten och lägger i högar här och där. Jag får inte röra högarna för att har visst ett system som jag inte tror att han förstår. Sen åker han på söndag och högarna är kvar.

Jag ska be svärfar köpa en sån och varje hög åker ned i "sortera!!!!!" facket!

...Å som det står på skolans "kvarglömdaklädertunna": allt kastas i slutet av barje månad.

Lotta A sa...

Tack för tipset, En Otroligt smart grej!
Det får bli en tur till IKEA.....

Jessica sa...

smart! en sån ska jag skaffa!