torsdag, september 23, 2010

ROSA BANDET

Som de flesta redan sett så har jag sedan i vintras haft en insamling till Cancerfonden här på min blogg. Jag är jätteglad att ni alla bidragit med så mycket pengar till den. Summan är nu uppe i otroliga 43 370:-! TACK! :-)

Nu närmar sig månaden oktober och som många säkert vet är detta månaden då Cancerfonden har sin Rosa bandet-kampanj. Från 2003 till och med 2009, de år som Cancerfonden har drivit kampanjen, har totalt 265 miljoner kronor samlats in till kampen mot bröstcancer.



Jag hoppas att årets Rosa bandet-kampanj gör så att Cancerfonden får in ännu mera pengar till bröstcancerforskningen. För att dra mitt strå till stacken har jag nu startat en egen Rosa bandet-insamling. Alla bidrag är välkomna, stora som små. Ingen kan göra allt - men alla kan göra något!



Den 1 oktober kommer ljusmanifestationer ordnas runtom i landet. Detta är starten på årets Rosa bandet-kampanj och kampen mot bröstcancer. Är man intresserad kan man även arrangera en egen ljusmanifestation. Läs mer HÄR.

1 kommentar:

Cutie sa...

Jag har lagt ut en ide på min blogg som jag undrar vad du tycker om? Din åsikt spelar roll och detta är inget mass medelande