torsdag, september 23, 2010

GNÄLL-BLOGG?!

Det har visst blivit lite dåligt med inlägg. Å andra sidan känns min blogg mest som en enda tråkig gnäll-blogg just nu där jag mest skriver om sömnbrist, sjuka barn, trista sjukhusbesök och om vart i kroppen det gör mest ont. Det känns inte som det är något som vare sig är roligt eller särskilt intressant att läsa om.

Dessvärre har det inte hänt något jättespännande idag heller. William har varit vaken till och från hela natten och yrat. Febern har legat strax över 40 varje gång jag har kollat tempen. Sen sjönk den lite under dagen (med hjälp av Alvedon och Ipren), men nu i eftermiddag hade han hög feber igen.


William badar skumbad.. och ser ut som en söt liten tomte! :-)

Var förresten ute och plockade äpplen förut idag. De ser jättefina ut, men tyvärr är de flesta inte riktigt så fina inuti. Men det blev iallafall ett gäng som fick följa med in och som nu ligger i en hink i vinkällaren och väntar på att bli god äppeldricka.



Det finns många liknande recept på äppeldricka. Jag hittade detta på nätet som jag använde mig av:

ÄPPELDRICKA
3 kg äpplen
6 l kokt kallt vatten
2 tsk natriumbensoat
1 msk vinsyra

Skär äpplena i bitar och lägg dem i en hink. Häll över vatten, natriumbensoat och vinsyra. Låt stå i 3 dygn. Sila och tillsätt 1 dl socker per liter dricka. Häll på flaska.

5 kommentarer:

Lotta A sa...

Älskar din blogg på alla sätt och vis. Oavsett vad du skriver om.....
Gillar ditt sätt att skriva och alla underbart fina foton som du delar med dej av.

Så en gnäll blogg tycker jag inte att det är!

Hoppas febern snart ger med sig, och att det snart är full fart på William igen.

Kram Lotta

kerstin sa...

Klaga på du vart annars ska du göra det!!!
Gott med äppeldricka min mamma gjorde det jämt.saknar trädgård
sköt om dig kram

Lisa sa...

Jag tycker inte heller att du har en gnällblogg. Jag är ständigt förundrad över hur du kan hålla humöret uppe och ha en så ljus ton i det du skriver trots allt du måste stå ut med. När jag tycker att något är jobbigt tänker jag ofta på dig och hur stark du är som måste klara av småbarnslivet OCH cancer! Du är en inspiration.

Anonym sa...

Du har så mycket ljus och värme i din blogg trots all sjukdom och oro. Du är enastående på att hitta små saker i vardagen att glädjas åt.

kramar Gunilla N

Kristina sa...

Men Linda det är ju livet du skriver om, precis som det är. Man kan inte försköna det för då känner inte folk igen sig. Om du bara skrev pos saker i den situation du är så skulle det ej kännas ärligt. Sen tar du ju fram det pos oxå och så din härliga bilder. Nej tänk aldrig mer att det är en gnällblogg. Det är ett sätt att hantera din svåra tillvaro o dela den med oss .Hoppas du får en hyfsad helg och att dina barn tillfrisknar.Tänker på dig varje dag Kram Kristina i Umeå