tisdag, september 14, 2010

FLOATING

Idag kom ett brev med posten från mina vänner Anneli och Helena med ett presentkort att testa på "floating". Jag har aldrig hört talas om det innan, men det låter som det kan vara riktigt skönt!



Floating ska öka välbefinnandet, förbättra nattsömnen och ge avslappning i leder och muskler. På Wetterspa:s hemsida står det bland annat "tänk dig att sväva, viktlös, i ett mörkt tyst rum!" och "många upplever att de hamnar i ett behagligt tillstånd mellan dröm och vakenhet". Det ska bli riktigt spännande att testa på detta. Ska nog ringa och boka tid redan i morgon.

Stort TACK till mina underbara och omtänksamma vänner för detta!

Det är tisdag idag och med andra ord är det vattengympa ikväll. Men jag hoppar över det denna gången. Har varit helt obeskrivligt trött hela eftermiddagen så det får bli en lugn kväll här hemma istället. Ska lägga mig i soffan och titta på Idol. Men jag velade länge innan jag bestämde mig för att stanna hemma för det är väldigt skönt med vattengympa och jag hade sett fram emot att åka dit.

En orsak till att jag är så trött är säkert för att jag har varit på sjukhuset idag. Vet inte om det gick bra eller dåligt för jag har inte fått något svar på röntgen än. Men tiden gick rätt snabbt för jag var hemma hos min vän Maria medan det där ämnet de sprutade in skulle sprida sig runt i kroppen (vilket tar tre timmar).

Förresten, det hände en riktigt äcklig sak precis innan jag satte mig här vid datorn. Jag kände hur det kliade på halsen och där satt en fästing!! Usch! Det är ett av de vidrigaste små krypen jag vet. Den höll nog precis på att sätta sig fast när jag upptäckte den. Men nu känns det som hela min kropp är full av de små odjuren. Tycker att det kliar överallt.

2 kommentarer:

Lindha sa...

Känner hur det kliar över hela min kropp nu också, efter att ha läst om din fästing.... Brrr....

Kan varmt rekommendera floating!! Har testat inne på Wetterspa 3 gånger och somnade alla 3 gånger! För mig var det en alldeles otroligt skön upplevelse! Hoppas du ska kunna uppskatta det med!!

Sköt om dig! Kram Lindha

Lotta A sa...

Wow,Floating..... det lät ju som en riktigt spännande upplevelse.....
Hoppas vi får höra mer om detta då du testat.

Usch och fy för fästingar, tur att du upptäckte den lilla fulingen ....

Kram Lotta