måndag, augusti 16, 2010

VÅRT BRÖLLOP

I lördags var den stora dagen - dagen då vi skulle gifta oss! :-) Från allra första början hade vi tänkt oss att det skulle bli i slutet av maj. Vi hade bokat kyrkan redan förra sommaren. Det var innan vi visste att jag skulle bli sjuk. Men tyvärr fick vi avboka eftersom det skulle ha blivit bara någon vecka efter operationen. Så här med facit i hand kan jag ju säga att jag var piggare då än jag är nu, men men... sånt kan man ju aldrig veta!

Vi åkte iväg på morgonen. Dagen började inte sådär jättebra direkt för på vägen upp började det ryka i bilen. Vi vet fortfarande inte riktigt vad det var för när vi stängde av bilen och startade den igen så var den som vanligt och fungerade hur bra som helst. Vi hann ju få lite panik över hur vi skulle ta oss till huvudstaden som ligger ca 4 timmar härifrån. Men det löste sig och resan gick bra.


Det var mycket som gick i kärlekens tecken.. både den här drycken...


.... som adressen där vi hämtade mina svärföräldrar.


Fika-paus



Enligt väderprognoserna skulle det ju vara fint väder i Stockholm. Det var lite svårt att tro för hela vägen dit regnade det. Men ungefär en timma innan vi kom fram så sprack det upp och en blå himmel uppenbarade sig!


Fint sommarväder fick vi verkligen. Sol, blå himmel och nästan 30 grader.

När vi kom fram började vi med att äta lunch på en italiensk restaurang, Il Forno Da Nova. Mmm de hade verkligen jättegoda vedugnsbakade pizzor där!



Sen begav vi oss till Globen där vi snabbt bytte om och gjorde oss i ordning.







Klockan 14:50 var det dags för vår vigsel. Först fick vi se en kort film om Globen och skyliftarna och därefter var det vår tur att åka upp.









Allt som allt tog det ungefär en kvart. Det var otroligt fint där uppe och en underbar utsikt, fast man hann inte direkt njuta av den innan det var dags att åka neråt igen. Jag kan ha lite höjdskräck ibland, men även om vi befann oss på hög höjd så kändes det inte särskilt läskigt. När vi var längst uppe på toppen hade man ju Globen under sig så vi hängde liksom inte fritt i luften. Kan säga att det var rätt varmt där inne i glasbubblan.



Solen gassade och det var närmare 30 grader varmt ute, så det var nog tur att åkturen inte var längre än den var för då hade vi nog blivit ångkokta där inne. ;-) Men hur som helst - en upplevelse var det verkligen!

Efter vigseln skålade vi i champagne och därefter var det dags för en middagskryssning ute i skärgården. Båten avgick kl 16:30, men det var på vippen att vi missade den! Eller ja, alla var på plats utom brudgummen och hans vän. De skulle parkera bilen. Så jag kan säga att jag var en aningens stressad och nervös där att de inte skulle hinna i tid. Båten var ju till för andra också och hade en tidtabell att passa så de kunde inte vänta hur länge som helst. Men ca 30 sekunder före avgång kom de springande!



Båtturen var precis som resten av dagen helt underbar!! Vi åt och drack gott, pratade, skrattade och tittade på alla mysiga skärgårdsöar och såg solen gå ner.













När vi kom tillbaka till hamnen igen tog vi en taxi till hotellet. Taxichauffören tyckte att vi hade dåligt med traditioner här i Sverige så han ville visa oss hur man brukar göra i hans hemland när någon gift sig. Så han vred upp discomusiken på max, tutade som bara den och körde mer eller mindre slalom på vägarna tills vi kom till hotellet. Haha, helt galet! Grabbarna tyckte nog att just taxiresan var bland det roligaste som vi var med om i Stockholm. ;-)

På hotellet hade de missat i bokningen att vi hade barnen med oss. Som tur var råkade det finnas en svit över som hade blivit avbokad och de tyckte att det passade bra att vi kunde få den istället. Tack!!


Detta stod inne på rummet. Mina gulliga släktingar som varit i farten! ;-) Tack snälla!

Ja, detta var vår bröllopsdag. En helt fantastisk dag! Jag tror och hoppas att de som var med oss och delade vår dag tyckte likadant. Jag hade turen att må rätt bra hela dagen, men jag var generös mot mig själv med smärtstillande så att jag inte skulle ha ont. Den långa bilresan var väl annars inte riktigt att rekommendera när man har ont i ryggen.

Idag har jag varit inne på strålbehandling igen. Tyvärr glömde jag ta medicin mot illamående innan jag åkte. Hade inte en tanke på det. Sen när vi stannade till och åt lunch innan vi for hem igen så började jag må ganska illa. Fick inte i mig särskilt mycket. Hann iallafall hem innan jag började kräkas och sen har jag känt mig rätt trött och vissen hela eftermiddagen.

I morgon väntar en dag med diverse undersökningar på sjukhuset. Ingen sovmorgon med andra ord, så nu är det dags för mig att sova!

17 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Så himla fint, NI är så fina.
Kram Lisbet

Lotta A sa...

Så fantastiskt att ni fick en så underbar dag tillsammans , med nära och kära.

Då ni vigdes i gondolen på Globen,lite annorlunda och unikt.
Inte alla som får chansen att gifta sig där.....

En dag med fint och vackert väder ,Och då solen visade sig från sin bästa sida.

En riktig lyckodag!

Jag är så glad för er skull att dagen blev så perfekt!

Många kramar från Lotta

Rimfolina sa...

Vad roligt att allt gick så bra! Tyckte att det såg ut som Il Forno da Nova, min favvopizzeria! =)

Lisa sa...

Vad skönt att ni fick en så härlig dag! Tack för att du delade med dig, och grattis igen!

Cia sa...

Stort Grattis till bröllopet! Ni verkar verkligen ha haft en helt underbar dag. Kul grej där med taxiresan. Kan tänka mig att era barn tyckte att det var en rolig bilresa :-).
Kram

Moa sa...

Så fina bilder, och vilken härlig dag du beskriver :)
Stort grattis till erat bröllop!

tant otto sa...

Åh vilken underbar bröllopsdag!!!
Annorlunda och helt klart unikt ...
Önskar dig och din familj allt gott!!!

Inkan o Ligan sa...

Härliga bilder
Gråter nästan av att titta på dom. Ni är verkligen fina och jag är så glad för er skull att vädret stod er bi och det blev en fin upplevelse.
Kram Inkan o Ligan

Mamma Mima på Landet sa...

Oj, va svettigt! Tur att han hann med!

Elisabeth sa...

Vilka underbara, underbara bilder!! Tack snälla du för att du delar med dig av eran stora dag! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kramar från Elisabeth

Anonym sa...

Vilken underbar dag ni har haft tillsammans Linda!!
Jag är så glad att du vill dela med dig av din fina dag!

Många kramar Helena H (forumet)

malin sa...

Så fina ni är!

Härligt att du fick må bra så att du kunde njuta av er fina dag.
Kram

Helen sa...

Vilken underbar dag ni fick, och den är ni verkligen värda :O).

Kramar

Trebarnsmamman sa...

Grattis!!!!!!!!!!! Vilken härlig dag :)

Kristina sa...

Så fina ni var och så otroligt stark du var som orkade med detta och så välsignat att ni fick fint väder mitt i denna lycka att få förenas med den man älskar och vilka fina bilder.

Ber att du ska orka med kommande behandlingar och undersökningar. Det är tufft men livet är värt kampen. Kram Kristina Umeå

Cayenne sa...

Stort grattis!
Du var så vacker och jag önskar er all lycka!

JOhanna sa...

vilken vacker klänning.. o vilken vacker kvinna