tisdag, augusti 17, 2010

1,5 LITER KONTRAST

Idag bjuder sjukhuset på dryck. Ska försöka få i mig 1,5 liter kontrast på ett par timmar. Vi var tre stycken som satt där i rummet samtidigt med varsin tillbringare, så vi skålade och försökte skoja till situationen lite. Jag var lite rädd först att det skulle smaka illa och att jag inte skulle få i mig det, men det är mest vatten och smakar även mest som det. Har fått i mig drygt hälften och känner mig inte särskilt törstig längre.


Tillbringaren byttes ut mot en dunk eftersom jag skulle iväg till ögonmottagningen. Ett par timmar senare var jag fulltankad. ;-)

Nu är jag på ögonmottagningen. Har gjort en ny synfältsundersökning och nu har jag fått droppar i ögonen och ska strax in till ögonläkaren. Börjar bli lite svårt att se nu så jag får nog sätta punkt här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Styrkekramar till dig och din familj från en bloggläsare.

Fnissi sa...

Ögondropparna tycker jag är lite läbbiga... men med allt du gått igenom så är det nog inte så farligt i jämförelse...
Stor kraaam

Christina sa...

Hej Linda...jag följer din resa och jag beundrar den styrka du utstrålar.....Jag hittade det här....kolla om det är nåt du kan ha nytta av


http://www.alftarehab.se/standard.aspx?page=208



Mvh Christina

Christina sa...

Hej Linda...jag följer din resa och jag beundrar den styrka du utstrålar.....Jag hittade det här....kolla om det är nåt du kan ha nytta av


http://www.alftarehab.se/standard.aspx?page=208



Mvh Christina

Mamma Mima på Landet sa...

Kramar från mej./Mima

Anonym sa...

Heja, heja, Linda!!!!!!
Anna

Lotta A sa...

Man är väl aldrig så lite törstig , som när man ska få i sig så mycket vätska på ganska kort tid.
Bra gjort av dej att få i dej all vätska.....
Hoppas det gick bra hos ögon läkaren!
Kram

Heidi sa...

Jag har bara följt din blogg en kortare stund, men OJ vad jag beundrar dig.........Kram.