måndag, augusti 02, 2010

VÄLBEHÖVLIG VILA

I morse hade jag inga barn hemma som väckte mig. Jag vaknade i och för sig ganska tidigt ändå (av ren vana skulle jag tro), men idag tog jag tillfället att somna om. Somnade om flera gånger till och med. Trodde nästan att jag såg fel sista gången jag tittade på klockan för då var den närmare 11! Vid den tiden brukar jag redan ha varit vaken i en sisådär 5-6 timmar!

Dessvärre hade jag inte lyckats vila bort det onda. Tvärtom, för det var med nöd och näppe jag tog mig ur sängen och nerför trappan. Har förutom det onda i ryggen nu även fått jätteont i ena höften. Undra vad det är? Bara jag som legat dumt? Kanske rört mig fel? Eller har cancern hittat dit också?! :-(


En fluga som sitter på en av de söta näckrosorna i vår damm.

Idag kom ett nytt läkarintyg med posten. Jag är sjukskriven och jag får ett par månader i taget. Men en sak skiljde sig på detta intyget mot de jag fått innan. Det var rutan där man kryssar i om jag kan återgå till mitt jobb eller inte. Förut tror jag att det har varit ikryssat "ja" där, men nu är det ändrat till "går inte att bedöma". Känns lite tungt. Ska jag aldrig kunna jobba igen?!

Men jag tänker inte ge upp i första taget. Nej, planen är fortfarande att försöka få fotostudion i källaren färdig och jag hoppas verkligen att jag snart kommer vara frisk nog att kunna göra lite foto-jobb där. Jag hoppas även på att en dag kunna återgå till mitt jobb som förskollärare.



Med posten kom även ett jättefint kort! Jag älskar att få post och det är roligt när det ligger andra saker än tråkiga fakturor, reklam och sånt där som brukar fylla brevlådan.


Tack snälla K. Dina ord värmer mycket och tack för att du tänker på oss.

9 kommentarer:

Nonna sa...

Hej! Kom in på din blogg via nån annans sida/blogg. Du tar helt underbara bilder Linda! Hoppas du får till din fotostudio, det är jätteviktigt att ha en sån syssla som glädjer en ända in i själen tror jag. Man glömmer det onda för en stund.
Tänkte på det där krysset på ditt intyg, att eftersom regeringens hårt åtdragna politik då det gäller långa sjukrivningar inneburit att FK "jagar" sjukskrivna, så kan det kanske vara bra att krysset finns i den rutan för att markera allvaret så ingen får för sig att du är arbetsför!! Klart det känns lite som att det blivit definitivt men med din kämpaglöd tror jag du vinner kampen!
Ha det bäst
Nonna

Anonym sa...

Så står det på mitt intyg också, men jag är ju igång och jobbar nu. Skönt att du fick sova Linda! Du behöver vila för att bli piggare till den stora giftasdagen!

Tack för kortet, du är en mästare på att få till det! Söta pojkar!
Kram Birgitta

Kajsa Bergman Fällén sa...

På mitt intyg står det att jag troligen aldrig kommer kunna återgå i heltidsarbete eller nåt sånt, men jag börjar ju jobba deltid idag i alla fall. Eller eh... jag har ju semester förstås nu i ett par veckor :D (bra att gå ut hårt)

Kram!

Lotta A sa...

Härligt med en skön sov morgon!
Det behöver man lite då och då....

Det låter kul med foto studion, jag väntar och längtar efter att du ska dra i gång, så jag kan boka in mina barn så de kan bli fotade av dej!
Saken är den att så fort jag kommer med kameran, flyr de eller gör konstiga miner......

Aj, aj, det lät inget vidare med höften.Det gör ju så ont!

Själv har jag varit hos läkaren idag för min höft, och det blev provtagning och att invänta en röntgen remiss för min del :-(

Kram Lotta

malinj80 sa...

Visst e de roligt me post som inte är räkningar. Och jag fick också rolig post idag! Tack så mycket, självklart kommer vi!
Skönt du fick sova ordentligt.
Nu har Anton lugnat sig lite, vet inte va de va för utbrott han fick när jag pratade me dig!
Har förresten lite gardiner här, kan ta me dom i morgon så får du se om de e nåt du vill ha annars åker de i soperna!
Kram på dig!

Caroline sa...

Hej!
Vad skönt med lite vila på morgonen för dig, även fast det var ont när du vaknade... kroppen behövde nog det ändå. Vila alltså.
Hoppas höftvärken gått över nu.
Förstår att det är tungt med krysset där, men klart du kan jobba igen när du blir frisk. Och det onda försvunnit,
kram

Fotograferande Maria sa...

Hej Linda! Vad skönt att du fick SOVA och så LÄNGE. Trist att det värker i höften med men det kan vara att du legat illa kanske. Hoppas det ger med sig! Funkar långtidssmärtlindringen bättre? Orkar du komma in till stan i morn och kolla in nya lekplatsen? Det ska bli hyffsat väder tror jag. Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Ludmilla sa...

Det där med "går inte att bedöma" betyder inte att de inte tror på att man ska fortsätta leva... Så har det stått på mina intyg hela tiden.

Det är ju svårt att bedöma i vilken utsträckning man kommer att kunna jobba som vanligt igen efter en cancersjukdom. Det vore ju lika fel att utgå från att du skulle kunna göra det, tidigt i sjukdomsförloppet.

Kram!

Intelligenta mamman sa...

Hej! Har precis hittat till din blogg! Vill bara säga KÄMPA PÅ! Och så undrar jag vad det är du fotar?