måndag, augusti 30, 2010

INTE HELT SAMARBETSVILLIG

Jag tänkte att jag skulle försöka få till en bra bild på Erik i dopklänningen att skicka ut som tack-kort. Det var inte det lättaste. Han hade ingen lust alls att ligga där och titta in i kameran. Nej, det var godare att suga på rosetten och tugga på fötterna!


Många bilder blev i stil med denna... vilka å andra sidan har rätt mycket charm och visar barnen hur de egentligen ÄR! :-)

Inte heller min kropp är särskilt samarbetsvillig. Sov urdåligt i natt. Så fort jag vänt på mig har jag vaknat. Det gör så gräsligt ont vid revbenen på vänster sida (samma sida som jag är opererad och strålad). Så fort jag råkar lägga mig på den sidan gör det jätteont! Likaså om jag gäspar, tar lite för djupa andetag eller hostar. Aj aj!

Har pratat med dem på sjukhuset idag, men jag får helt enkelt räkna med att ha ont eftersom jag är opererad och strålad. Fick bara rådet att öka dosen smärtlindring. Det var aldrig någon som sa att det skulle göra SÅ ont efter behandlingarna jag har fått! :-( Trodde att det onda i så fall skulle komma direkt och inte en massa veckor senare (jag opererades i mitten av maj och strålbehandlades i juni/juli).

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men ååååh!! Det blir väl supermysiga bilder till ett tackkort!!

Lisbet Lindell sa...

Denna bilden är väl hur underbar som helst att ha som tackkort!

Du är så himla duktig på att fånga barnen på bild.

Kram från Lisbet

Emma sa...

Bilden är helt underbar! Tycker du ska satsa på ett sånt kort som tackkort!!

Viktoria sa...

Känner igen dina symtom från revbenen. Jag blev ju klar samtidigt som du med strålningen men opererades i december. Jag hade alltså cellgiftsbehandlingen mellan. Har också ont från bröstmuskeln, under armhålan och ända bak mot ryggen. Men det är ju precis där man är strålad och vad jag förstår tar muskeln väldigt mycket stryk. Det känns verkligen som hela revbenspaketet på den sidan är helt misshandlat. Har också ont när jag andas riktigt djupt och tex hostar. Men tycker att det har gått över en del. Nu: Sjukgymnastik.......

Kram

Viktoria

Ps. Jättefina bilder. Varför måste tackkort vara så konventionella...

Lotta A sa...

Så sött.....!
Vilket Otroligt gulligt litet charmtroll han är eran Erik.
(Givetvis alla de andra barnen också.)

Trist att ha så ont vid sidan/revbenen.....
Men så konstigt att de inte informerad om detta innan , så du visste vad du kunde vänta dej.

Tänker på dej, kramar från mej

Anonym sa...

Vilket gulligt kort, tycker absolut du ska skicka ett sånt som tackkort.. Du tar verkligen mycket fina bilder på dina barn..
Kramar i massor. Anna Livf

jenny sa...

Sökte på cancer och blogg och hamnade här. En otroligt fin bild på din son. När vi döpte våran dotter fick inte jag heller till ett "normalt" kort.

Moa sa...

Vilken underbar bild, den finaste dopbilden jag sett!

Kram

Magdalena sa...

Sååå fin bild på Erik. Ja, du fångar alltid ögonblicken...

Kraaaam! <3

Jennie Edström sa...

Bästa tackbilden ever!!!! Skicka den, helt underbar!