söndag, juli 04, 2010

VARM SOMMARKVÄLL

Igår var det en sån där otroligt skön sommarkväll. Vi hade kompisar på besök och satt ute på altanen och grillade. Det var ljust ute länge och eftersom det var så varmt hela kvällen kändes det inte som klockan var så mycket som den var. Riktigt mysigt var det och det får gärna bli många fler såna grillkvällar i sommar!



Kan dela med mig av en god kall sås som jag gjorde att ha till det grillade köttet och kycklingen.

3 dl creme fraiche
1 tsk sambal oelek
1 msk sweet chili
½-1 tsk salt
1 vitlöksklyfta
svartpeppar
saften och finrivet skal från 1 lime

Blanda alltihop och låt stå minst någon timma i kylen.

Det enda tråkiga var att jag fick ett sånt där migrän-anfall medan vi satt där. Hade hoppats på att de höll på att försvinna eftersom jag inte hade haft nåt sen i torsdags kväll. Även idag känns det väldigt snurrigt i huvudet. Det känns lite som jag tagit några glas vin för mycket... men det har jag ju inte gjort...


Tack snälla I och B för de otroligt fina blommorna jag fick häromdagen!

Idag ska vi montera upp en pool här hemma. Vi ska få ta över en av de som står hemma hos mina föräldrar. Barnen är jätteglada och längtar efter att få bada! De verkar dock tro att det går att fylla den på en kvart eller så, men det lär nog ta nån dag eller två!



2 kommentarer:

Lotta A sa...

Härligt att ni fick en sådan mysig och fin sommarkväll i går.
Men trist att du åter fick ett Migränanfall.

Kul med pool,nästan alla barn älskar nog att bada.
Men det tar nog några timmar att fylla upp den misstänker jag........

Kram från mej

Monica R sa...

jag hoppas det var det sista, migränanfallet på mycket länge.. att det tonar ut nu..

jag ska prova gojjan, det lät jättegott!

kram Monica R