söndag, juli 04, 2010

LUDEN SOM EN PERSIKA

Vi är två här hemma med hår på utväxt! Dels är det vår bebis. Han ljust fjunigt hår som de senaste veckorna börjat bli lite längre.



Sen så är även mitt hår på utväxt! Jag tappade nästan allt hår under cellgiftsbehandlingarna. Efter behandling nr 2 var så gott som allt hår på huvudet borta. Under de sista behandlingarna tappade jag även det mesta av mina ögonfransar och ögonbryn. Ja, även övriga hår på kroppen var det glest med. Men nu är håret på utväxt överallt! Skulle tippa på att det är mellan 1-2 cm på huvudet. Lite längre uppe på huvudet och något kortare på sidorna.

Svårt att säga exakt hur håret blir, men det ser ganska mörkt ut. Fast exakt vad som är min naturliga hårfärg vet jag knappt. Har färgat och slingat det ganska mycket de senaste åren.

3 kommentarer:

Lotta A sa...

Så gullig han är lille Erik!
Kul att ditt hår är på gång att växa ut igen.

Spännande att se om det kommer att bli som det var innan, då vad det gäller färg och typ av hår.

Tänk om det skulle bli mörkt och lockigt?
Motsatsen till vad du hade innan.....
Kram

Ida Fridalius sa...

Mitt hår blev mycker krulligare efter återväxten och då tappade jag inte allt, körde på med IceCap brrrr! De som klagar på brain freeze när de äter glass har inte en aning...

Monica R sa...

När min dotters hår kom tillbaka så var det dels mycket kraftigare, hon hade tunt fjunhår innan, och en nyans mörkare blond än hon hade tidigare. Var vanligt sa hon vi provade peruker hos, att det blir mörkare när det kommer tillbaka.

och från att ha urtråkigt hår som bara var, har hon fått fall i håret, är det kortare lockar det sej..

nåt hon INTE gillar nu, som 12 åring.. men det tror jag hon kommer göra, senare ;-)

kram Monica R