måndag, juli 05, 2010

"Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssql-bb111163"

Idag när jag stod och väntade på bussen stod det ett par killar där och pratade om namn. Den ene hade precis blivit pappa och varit hemma och varit föräldraledig. Det är inte alltid helt lätt det där med namn och gärna ska man ju som föräldrar försöka komma överens. Här hemma har vi bara behövt fundera på pojknamn eftersom vi vetat om deras kön redan då de låg i magen. Det blev nog mer eller mindre så till slut att jag bestämde lite mer över W:s namn och min sambo lite mer över E:s namn, men vi båda gillar namnen de fått och jag hoppas att de kommer göra det själva också.



På tal om namn så satt jag och läste lite på Aftonbladet för en stund sedan. Där fanns en artikel om namn och framförallt om namn som fått avslag. Ett namn som fått inte fick godkänt här i Sverige är Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssql-bb111163. Gissa hur namnet ska uttalas? Jo, Albin! Det är ju nästan givet, eller hur?! ;-) Däremot är vissa andra länder inte riktigt lika hårda. På Nya Zeeland är det ett barn som fått namnet Number 16 Bus Shelter.

3 kommentarer:

Hildes Scrappeunivers sa...

He he - morsomt innlegg :)

Titt gjerne innom meg om du vil vinne en skötväska fra Willvin!

Klem fra Hilde

Lotta A sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta A sa...

Namn är alltid kul, men en del vill verkligen sticka ut lite mer än andra.
De Anstränger sig verkligen till att hitta extremt ovanliga namn.
Men ett namn ska ju fungera även då barnet är vuxet.

Kram