fredag, maj 21, 2010

UTE FRÅN "FÄNGELSET"

Igår eftermiddag lämnade vi sjukhuset. Sååå skönt!! Jag mår rätt bra men är ganska så trött! Man vilar inte direkt upp sig på sjukhus när man sover i en obekväm gnisslande säng, när det kommer in folk i rummet mest hela tiden och när man hela tiden hör dörrar som öppnas och stängs. Sen är det lite svårt att hitta bra sätt att ligga på när man är nyopererad också. Har inte jätteont, men vissa ställningar och rörelser kan vara lite obekväma. Förutom sömnbristen så gör nog ett ganska lågt hb-värde, operation och förkylning sitt till också för tröttheten.

Jag har fått ett träningsprogram av sjukgymnasten med rörelser jag ska göra. Det svåra blir nog att komma ihåg dem två gånger om dagen, men annars var rörelserna ganska enkla och jag kan redan nu göra dem någorlunda bra.

E charmade rätt många där på kirurgavdelningen. Det är nog inte varje dag det sover över en bebis där. Var skönt att kunna ha honom hos mig för saknaden efter familjen är bland det värsta när man ligger på sjukhus.

Nu ska vi till bvc och kolla vikten på "lillskrutten". Typiskt nog har det blivit punka på ena däcket på vagnen. Får hoppas det håller så pass att det räcker om jag pumpar däcket nu innan vi går och sen en gång till innan vi lämnar bvc.

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej Linda!
Vad skönt att du har fått komma hem! Jag tror att du kommer piggna till ganska snabbt nu. Jag förstår din vånda över om det blir mer cellgifter, för mej blev de det. Då hade håret lagom börjat växa ut, jag blev så ledsen...Men tänk på att det är ändå en kort tid i ditt liv. Jag hoppas verkligen att du slipper mer. Jag håller tummarna.
Många kramar Anna

Lisa sa...

Härligt att höra att du fått komma hem.
Hoppas du piggar på dig och slipper mer cellgifter.
Här hålls också tummarna!

kerstin sa...

hej skönt att ni är hemma
passa på nu och njut av varandra och solen kram