lördag, april 17, 2010

"MAMMA-FISEN"

W har blivit lite mammig nu det sista, något han aldrig varit innan! Får han t ex en tillsägelse av pappa kommer han genast springande till mig. Och förut när jag och min sambo kramades så började han klänga på mina ben och sa "pappa!"... "duuta" (= sluta)!!

Just nu har A en kompis här. Han ska sova över här i natt. Så ikväll blir det nog lite pizza och mys skulle jag tro.




Bara bus och spex när kameran kommer fram!

Förresten, om ni vill äta något gott så har jag fått ett recept av en kompis som jag kan rekommendera. Med tanke på att A tog tre portioner så kan man väl säga att det gick hem hos barnen också (och han som egentligen tycker att fetaost är bland det värsta som finns *s*). :-)

Kyckling med fetaost, soltorkade tomater och champinjoner

1 kg kycklingfiléer
1 burk soltorkade tomater
1 bit fetaost (den jag hade var 200g)
1 creme fraiche
1 creme fraiche paprika/chili
3 dl grädde

Skär den tinade kycklingen i tärningar. Lägg i en ugnsform. Skär tomaterna i små bitar och strö över kycklingen. Lägg sedan bitar av fetaosten och svampen över. Blanda ihop creme fraiche och grädden och häll över såsen i formen. In i ugnen i ca 45-50 minuter i 225 grader. Servera med pasta eller ris (vi hade fjärilsmakaroner).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...
Vilken god mat...Måste prova receptet : )
Fin blogg du har.
KRAM Helene.

Malin sa...

Mmm smaskens. Lånar receptet (och ger till mannen... )

malinj80 sa...

Roligt att se min son! Lika sprallig som vanligt!
Ska nog ta o inhandla ingredienserna o tilllaga det en dag! Låter jättegott!
Kram På DIG!