torsdag, april 01, 2010

GLAD PÅSK

God morgon! Hoppas ni alla fått en bra start på dagen. Här smattrade regnet på fönstren när jag vaknade. Det är blött och grått ute, men jag tror att det skulle bli lite finare väder framåt dagen så det hoppas jag på (fast det verkar variera väldigt beroende på vilken väderprognos man tittar på så jag väljer att tro på den med mest solar *s*).

Idag gör sig Neulasta-sprutan påmind. Det började igår kväll med att jag fick skitont i ryggen. Idag är det ännu värre. Känns som någon kört in en tjock skruv i ryggen och kör den runt, runt, runt...! Men jag har haft ont efter tidigare sprutor också och vet att det är övergående, så det är bara att härda ut. Är fortfarande genomförkyld också, men även det går väl över snart hoppas jag.

Jag har förresten fått en tid på vårdcentralen idag. Har ju haft ont i min ena arm sen i somras/höstas och det går inte över. Var hos en läkare på vc i höstas och jag har även tagit upp det med några olika läkare på sjukhuset när jag varit där, men det är ingen som bryr sig så värst mycket utan de säger mest att ta en Ipren eller Panodil. Men jag har börjat lessna på att inte kunna röra armen fullt ut och att ha ont där så nu får de faktiskt ta och undersöka vad det kan vara.

Kruxet är bara att jag fick en tid kl 15 och jag har visst ingen bil hemma eftersom min sambo tog den till jobbet i morse eftersom det regnade så mycket...! *suck* Tänkte jag kunde ta cykeln annars, men jaha då är tydligen ingen luft i däcken och så har vi inget cykellås. Får väl lura ut hur moppen funkar annars (fast det är visst ingen moppe utan en motorcykel och då räcker inte mitt körkort till). Hade jag inte varit så jäkla förkyld och haft ont i kroppen kunde det få bli en skön promenad... hmmm... jag har ju några timmar på att klura ut något sätt att ta mig dit och det får lösa sig på nåt sätt...!


De här tre påsktupparna fick vi i påskpresent av M igår. Så söta! :-)

Inga kommentarer: