onsdag, mars 24, 2010

ETT RIKTIGT "DAGISBARN"

På förmiddagen har vi varit på förskolan där S ska börja. Idag var första inskolningsdagen och vi var ute i en timma. W var också med och båda killarna lekte och hade jätteroligt! Åka stjärtlapp, gunga och skotta snö var kul.

Jag tror inte att W skulle brytt sig det minsta om jag hade gått därifrån. Han är en aktiv liten kille som älskar när det händer saker och ting, så jag kan tänka mig att han skulle gilla att gå på "dagis". Sen när jag är klar med mina cellgiftsbehandlingar och inte är så infektionskänslig längre blir det nog så att vi söker en plats till honom också.

Skulle han börja där just nu så skulle han förmodligen dra på sig den ena smittan efter den andra och det är ju ingen bra idé. Vill helst inte ha hem för mycket smittor till vare sig mig själv eller till lille E. Och eftersom W har förkylningsastma och krupp blir förkylningarna ibland jobbiga för honom och det är flera gånger vi hamnat på akuten mitt i nätterna. Det har vi vare sig tid eller ork med just nu. Men förhoppningsvis växer det bort och blir bättre med tiden.


Dags att gå hem...


Hemvägen var himla rolig nu när snön smälter och det rinner vatten överallt.


En trött liten W med sin älskade "Ninni".

W vaknade redan kl 5:35 i morse så vi hann inte gå många meter hemåt innan han somnade! Nu har han sovit ute i vagnen ett par timmar, men jag tror nog det är någon som håller på att vakna...!

Inga kommentarer: