måndag, mars 22, 2010

EN NY VECKA

Ja, då var det måndag igen och en ny vecka. På torsdag är det dags för min femte behandling. Jag både ser fram emot den och inte. Ser inte fram emot cellgifternas alla jobbiga biverkningar, men när den här behandlingen är avklarad så är det förhoppningsvis bara en enda kvar...!

På torsdag blir det en heldag på sjukhuset. På förmiddagen ska jag träffa en kirurg och prata om den kommande operationen då mitt sjuka bröst ska bort. Efter det ska jag in på operation och sätta in en ny cvk och när den är på plats och jag vaknat så får jag min behandling. Kommer förmodligen vara helt slut när dagen är över!

Idag har jag inte legat på sofflocket direkt. I morse ringde L och frågade om jag ville med ut på promenad... och det ville jag gärna! Försöker röra mig så mycket jag bara kan de dagarna jag orkar, så det har blivit så många promenader det sista att jag fått en stor vattenblåsa på hälen (aj!).

När vi kom hem fixade jag till en snabb lunch och gav E mat och sen tog vi bussen ner till stan. Det var första gången jag hade med honom på bussen. Egentligen gillar jag inte att åka buss med bebisar. Kan se framför mig hur bussen krockar och han flyger ut ur vagnen. :-( Men resan gick bra!

Nähäpp, nu ska jag överge datorn för jag kan inte riktigt koncentrera mig på vad jag ska skriva. Den här söte lille bebisen intill mig tycker nämligen att jag är skittråkig som sitter här och inte ägnar honom all min uppmärksamhet. Han vill att vi ska sitta och prata och le mot varandra varje minut som han är vaken. Han är så go när han ler och säger "aaaoo" och "gooouu"! :-)

5 kommentarer:

. sa...

Visst är det härligt med bebisjoller :) Ett liten aooo eller ooooww kan lysa upp de gråaste dagarna!
Lycka till på torsdag! Kram

m i l l a h . s e sa...

Håller tummar å tår för att allt går bra på torsdag, och att du slipper en massa tråkiga biverkningar.
Kram!

Magdalena sa...

Låter som ni haft en mysig dag! =) Ja, visst är bebisjoller är underbart!
Kram!

Marie sa...

Lycka till med din femte, jag ska få min om ett par timmar...
Nästan ofattbart att cellgiftshelvetet, äntligen kan vara över om drygt tre veckor
- f*n, va vi är bra!
KRAM

Trebarnsmamman sa...

Hoppas allt är bra med dig!