tisdag, februari 02, 2010

SNURRIGT VÄRRE

Igår ringde jag till sjukhuset för att se hur planen för den här veckan ser ut när det gäller operation och behandling. Hon jag pratade med visste inte så mycket mer än vad jag gjorde, dvs att jag ska få min behandling på torsdag om mina värden ser bra ut. En remiss var även skickad till operation för att jag ska få en cvk och att de skulle höra av sig under veckan. Hon trodde att det blir så att jag ska in på operation samma dag som behandlingen.

I morse ringde jag sjukhuset igen och pratade med en annan sköterska. Nu fick jag reda på att jag ska in på operation redan i morgon bitti. Hon sa också att det är bra om jag kan ta proverna idag. De verkar tydligen tro att man bor på en vårdcentral eller sjukhus! Nu har jag fått hjälp av hemsjukvården som kommer hem och tar prover, men de behöver ju komma redan på morgonen om provsvaren ska hinna komma i tid.



Sen ringde jag till sjukhuset igen och pratade med dem på operationsavdelningen. Nähä, några prover inför operationen behövdes inte alls. Däremot måste jag ju ha prover tagna inför torsdagen, så jag ringde tillbaka igen för att kolla ifall de kan ta proverna vid operationen eller om jag måste gå upp till provtagningscentralen för att fixa det. Då säger hon att jag visst måste ta prover även inför operationen. Hmmm, hur ska de ha det egentligen?! Men sen skickade hon vidare luren till en av narkosläkare och nej jag behöver inte ta några prover inför operationen, men däremot kan de fixa de som jag behöver inför behandlingen. Tack! Nu ska jag inte ringa någon mer för det blir ju bara rörigt med alla olika besked som man får.

De har visst haft en hel del diskussioner på sjukhuset om hur de ska göra för att jag ska få mina behandlingar. Att det strular så mycket som det gjort för mig med infektioner och misslyckade operationer är tydligen ovanligt och att sätta dit något som ska sitta kvar är inte aktuellt i nuläget. Så cvk:n som ska opereras dit i morgon ska bara sitta kvar till den här behandlingen.

Planen för veckan är med andra ord följande:

Onsdag: en cvk (en central venkateter där cellgifterna går in) ska opereras in under narkos på morgonen. Oftast görs detta under lokalbedövning, men tyvärr är det inte så himla lätt att få dit en sån på mig och den ena operationen som gjordes när jag var vaken var en riktig mardröm! Aj aj aj vad ont det gjorde! :-(

Torsdag: ska träffa min läkare på onkologen och därefter ska jag få min 3:e cellgiftsbehandling om mina värden ser bra ut (men det tror jag att de gör för de var helt ok förra veckan).

10 kommentarer:

Elisabeth sa...

Kära nån vilket strul!!
Skönt att du kan få din behandling i tid iaf. Fortfarande inte aktuellt med en picc-line för dig?
Lycka till med cvk'n imorgon!

Kram//Elisabeth

m i l l a h . s e sa...

Fy vad det krånglar =(
Hoppas det blir ett bättre flyt nu med allt framöver.
Kram!

Lotta A sa...

Oj, oj det var rörigt värre!
Men hoppas att allt nu
fortsättnings vis kommer att flyta på bra och Att operationen i morgon kommer att gå bra.
Stor kram

Magdalena sa...

Oj, vad många turer hit o dit.... Hoppas att operationen och behandlingen kommer att gå bra för dig, och att du får må så bra som möjlig efter också!
Kramisar!

Inkan o Ligan sa...

Men herrejösses ??!
Låt bli och ring alls nästan gång.
FAST, det går ju inte heller för då kanske det inte blir nåt alls.
*suck*
Kramar om

Fotograferande Maria sa...

Hej Linda! Jag tänker på dig idag!! Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

malin sa...

Tänker på dig och hoppas på att allt flyter på utan komplikationer och kommunikationsproblem.

Kram Malin

Ludmilla sa...

Det är ju hopplöst med sjukvården!
Jag håller tummarna för att din CVK läggs in snabbt och smidigt och att du får behandling imorgon!

Styrkekramar!

Anonym sa...

Ja det kan verkligen strula. Hoppas att det löser sig för dig och att det går bra imorgon och idag.
Jag undrar om de har för vana att säga att så här mycket brukar det ej strula och så här sjuk brukar man ej bli för det säger de till mig oxå varje gång eller så har både du och jag haft otur att höra till den lilla gruppen som blir så sjuk av behandlingen.
Önskar dig allt gott och mycket kraft Kram Kristina

Kristina B sa...

Helt plötsligt kallades jag anonym fast jag fyllt i som vanligt , i alla fall så var det jag som döljs bakom anonym Kram Kristina i Umeå