måndag, februari 08, 2010

MÅNDAG MORGON

En ny dag. En ny vecka. Fyra dagar har gått sen min senaste cellgiftsbehandling och ungefär fyra kilon uppåt visar vågen. Är så svullen att jag knappt känner igen mig själv när jag ser mig i spegeln. Ansiktet, händerna och fötterna är värst. :-( Men efter någon vecka har den värsta svullnaden mer eller mindre försvunnit de andra båda gångerna, så jag hoppas på det den här gången också. Eller är det någon som vet något bra knep för att få svullnaden efter behandlingen att försvinna snabbare?

För övrigt känns det fortfarande sisådär idag. Jag kände mig någorlunda pigg när jag vaknade, men nu är jag trött igen. Har ganska ont i kroppen även idag, men inte riktigt lika illa som igår. Däremot är det värre med magen som lever sitt egna lilla liv, så jag har klämt i mig både Proviva och Bifiform Balance och hoppas på att det ska lindra lite. Kanske skulle sno lite av Eriks magdroppar också för säkerhets skull! ;-)

2 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Usch vad jobbigt med biverkningarna.
Vad gör att man svullnar eg? Kan vätskedrivande fungera?

Hoppas du får en bra dag!
Kram!

Unknown sa...

ta magdropparna! Det har jag gjort m Nemos när min mage spökat, m väldigt bra resultat!
Hoppas du mår bättre snart!