torsdag, februari 04, 2010

BEHANDLING NR 3

Sitter nu här i en sjukhussäng på onkologen och försöker fördriva lite tid. Det tar ju några timmar när man ska in på behandling, men jag behöver inte stanna över natt utan får åka hem samma dag. Nu har första påsen med cellgifter precis gått in i kroppen. Brukar inte känna av den ett dugg. Däremot den andra sorten som jag ska få om en timma har gjort mig skittrött de båda andra gångerna jag fått den, så vi får se om det blir likadant idag.

Först när jag kom hit idag fick jag träffa min läkare. Jag fick veta att min bröstcancer är hormonkänslig, men däremot HER2-negativ (vilket är positivt eftersom cancern troligen hade varit ännu mer aggressiv annars). När det gäller bröstet så var det väl ingen större skillnad mot hur det var efter förra behandlingen, men däremot syntes ju en ganska stor förbättring gången innan så det är bara att hoppas på att det går åt rätt håll. Ska in på mammografi nästa gång jag ska hit på behandling för att se ifall de kan se någon skillnad där. Men eftersom jag inte har någon knöl som går att mäta är det inte så lätt att få ett jättetydligt svar.



Håller tummarna för min vän Malin som varit inne en sväng på förlossningen nu i eftermiddag och snart ska föda sitt andra barn. Vi hade samma bf-datum (28/1), så hon går på övertid nu. Men idag har hennes vatten gått och hon har börjat få värkar så nu ska de nog inte behöva vänta så mycket längre. Det vore häftigt om bebisen skulle födas idag den 4:e för i så fall skulle det skilja exakt två månader mellan våra små... även om de egentligen är precis lika gamla!


© http://malinj80.blogspot.com

2 kommentarer:

Amanda sa...

Du verkar vara en så himla stark person, beundrar det! (: hoppas verkligen att du har det bra idag (:

Ludmilla sa...

Skönt att CVKn är på plats och att gifterna rullar in som de ska. En kur i taget! :)

Jag tycker att det låter positivt att tumören är hormonkänslig. På den bara! Se till att få sova! Viktigt!