torsdag, december 17, 2009

VÅR LILLA SJUKHUSBUBBLA

Det känns som dagarna mer eller mindre flyter ihop och det blir lite som en egen värld här på sjukhuset. Det är liksom inte särskilt mycket som utmärker den ena eller den andra veckodagen. Tiden går både snabbt och långsamt på samma gång.

Det är väl egentligen inte så mycket att skriva ännu om dagen. Jag har varit och fått mitt sår omlagt, fått mera antibiotika och smärtstillande och så har vi varit inne hos Erik. Jag minns inte exakt vad han vägde idag, men jag tror att han snart är uppe i sin födelsevikt. De sa att man kan räkna med att det tar ett par veckor och han är ju två veckor gammal i morgon.

Han har varit ganska tät i näsan de senaste dagarna och tyvärr har snorsugen gjort att han är ganska röd och lite sårig under näsan. De skulle ge honom lite Nezeril idag och se om han får lite bättre effekt av den så de slipper suga lika ofta. Den lille rackaren har även lärt sig att rycka bort sonden. Han kilar in sina små fingrar under slangen och griper tag i den.

4 kommentarer:

Lotta A sa...

Jag kan tänka mej att det känns som man är lite isolerad, från om välden när man befinner sig på sjukhus.

Det låter som en riktig liten "bus unge" som redan kan hitta på en massa bus , trots han är så liten....

Hoppas det gör susen för honom om han nu får lite Nezeril........
Det låter härligt att han snart är uppe i sin födelsevikt.

Kramar i massor!

sara sa...

Vad ska man säga, nu måste det räcka med all otur du har.
Jag önskar att 2010 blir ett bättre år. Måtte du få sova och ladda dina batterier och att allt avlöper så bra det kan.
Gud vilken underbar pojk ni har, han ser ju helt underbar ut när han sover med armen över huvudet..
Tänker på dig och familjen.

Massor av Kramisar från Sara Blomberg

Anonym sa...

Vilken liten busunge, hittar på små bus redan nu, hur ska det gå?? ;-)

Kul att du tyckte om mitt bokmärke! Det är så roligt att göra dem, och ännu roligare att ge bort!

Kan inte ha varit roligt att välja en peruk! :-( Usch, vad hemskt. Kanske ett bra drag att välja en helt annan frisyr än den man brukar ha, bara för att den inte ska jämföras med hur man ser ut i vanliga fall. Men inte kul...... Du är duktig, men å andra sidan har du ju inte mycket val...

Kram

Hanne sa...

Kom på Linda, om du gillar att läsa så säg bara till om du vill ha lite pocketböcker, isf fixar jag lite till dig från jobbet! :)