lördag, december 12, 2009

STOREBROR PÅ BESÖK

I går kväll var vi hemma hos mina föräldrar och hämtade W så att han fick komma och vara med här på sjukhuset. Nu har vi ju fått ett rum på föräldraenheten och där får syskon gärna vara med (om de är friska). A har ju varit rätt så risig i och med öroninflammationen och det är först nu som han börjar bli piggare, men han ville hellre stanna kvar hos mormor och morfar. Det kan nog bli lite långtråkigt för äldre barn att vara här. Men W hade jätteroligt i lekhörnan! Han har även fått kika på sin lillebror, men han var inte så värst intresserad. ;-)





Den här dagen har gått rätt så snabbt. På förmiddagen var min sambos morbror m. familj här och fikade. Sen var jag på onkologen och fick förbandet som sitter på port-a-cathen utbytt. Det har ju kliat som tusan därifrån i en vecka och varit ganska så rött runtom emellanåt, men när jag klagat över det så har de mest sagt att jag ska försöka låta bli att klia. Det är ju lättare sagt än gjort! Idag var jag så less på det så jag tänkte att jag kunde gå upp dit och be dem kolla på det.

Först fick jag träffa en sköterska så hon tog bort det gamla förbandet och hon konstaterade att jag hade fått en allergisk reaktion. Dessutom har såret inte läkt särskilt bra så jag fick även träffa en läkare. Så jag fick med mig antibiotika som jag måste ta tre gånger om dagen. :-( Det är säkert det där dumma förbandets fel, så nu känns det lite surt att ingen tittade på det tidigare. Har jag riktig otur så måste de till och med sätta om port-a-cathen och det har jag ingen större lust med.



Nu ikväll har vi skjutsat hem W. Jobbigt att vara utan barnen och jag saknar dem redan. Men jag hoppas att de kan komma hit båda två snart. Inte roligt att ha sin familj på olika ställen.

Min sambo sitter just nu inne hos Erik. Jag satt med honom i fyra timmar under eftermiddagen. Det märks att han tycker om att ligga där på bröstet. Han blir oftast väldigt lugn och sover gott när han är hos en. Men nu ikväll så var han inte riktigt nöjd. Sondslangen hade lossnat lite och irriterade i näsan, så det var han sur över. Sen hade han fått ner en del luft i magen också, så när han åt började han må illa och kräktes. Stackars liten! Får hoppas att natten blir lugnare.

4 kommentarer:

S*Kimatos Maine coon sa...

Vad skönt att få ha W hos er en natt!
Mamma fick också infektion i sin port, så hon fick ta bort den. Men de satte en i armen i stället.
Surt när det strular....

Kram

Lotta A sa...

Det låter härligt att ni fick ha William hos er.
Jag kan föreställa mej hur tufft det är att inte ha barnen omkring sig som man brukar.........
Trist att du nu fått en allergisk reaktion, hoppas att det ger sig och att det läker snart!
Kram

Tina sa...

Hoppas att det läker bra nu då du fått penicillin. Förstår att du inte vill sätta om den.

Underbart att ni hade William hos er! Klart ni saknar honom, er skatt, och jag fårstår att ni saknar A och S med. Snaaart är ni hemma alla igen och då får ni njuta av att ha alla samlade! Kramar

anette sa...

Hej va söta de är, både William och Erik. Vi tänker på dig. Hoppas behandlingen kommer att gå bra och att du inte kommer att må allt för dåligt. Ha det så gott du kan.
Hälsningar från din faster Anette